Nog een Chronographe Suisse

Ik vind deze klokken een lust voor het oog, daarom heb ik er ook een in mijn collectie;)
Ik draag zelf mijn CS op Rios Struis of op een Di-modell.
Veel plezier met dit oudje.

Hallo Frans

Mooi spul man,daar kan ik uuren naar kijken.
Veel plezier ermee.

M.C.

@ valjoux, ja een mooie band erbij zoeken zal nog wel wat hoofdbrekens gaan kosten :frowning:

@ M.C. ik heb zojuist bericht gekregen dat ie aangetekend op de post is en dat ik 'm dinsdag kan verwachten.

Vervolgens ga ik er ff van genieten en dan zal ik Freddy nogmaals contacteren en dan gaat ie weer richting België.

Spannende tijden breken aan (lol)

Vandaag heb ik 'm binnen gekregen en het uiterlijk valt me niet tegen.
De band is echt compleet op en stinkt je tegemoet, brrrrrrrr.
Technisch mankeert er wel het e.e.a. aan denk ik, in ieder geval zit er ruimte in de opwind as. Ga nu Freddy ff mailen dan kan ik 'm morgen op de bus doen. Ben reuze benieuwd wat hij er van kan maken want het is een erg mooi horloge.

Frans

En hoe zit het met de algehele staat?

en dan vooral de ‘blutsen’ waar we het eerder over hadden?

astonmartin Schreef:

En hoe zit het met de algehele staat?

en dan vooral de ‘blutsen’ waar we het eerder over
hadden?

Je hebt gelijk gehad wat betreft de “blutsen” maar om je eerlijk de waarheid te zeggen vind ik ze niet storend, ze horen bij het horloge.
Maar goed ik weet niet wat Freddy er van vind, als hij me aanraad om ze weg te werken dan ga ik op hem af.
In het kort, hoe het horloge er uit ziet nu het zo voor me ligt valt het niet zo op, maar wanneer hij helemaal gepoetst is dan zou het kunnen opvallen.
Kortom ik weet het niet, sorry.

Mvg, Frans

dat jij het niet vind storen is alleen maar meegenomen wand je moet uiteraard geen spijt van een aankoop krijgen

en freddy kennende zal het ook niet zo,n probleem zijn…

Ja dat is nou wel leuk een originele band, maar ook goor. Jarenlang zuur mensenzweet, huidcellen/schilfers…Jammie :frowning:

Gewoon een vintage look band kopen ziet er prachtig uit dan. Beetje poetsen en het glaasje met polijstpasta wegwerken en hopla. Klaar!

De Chrono is gearriveerd bij Freddy :slight_smile:
Het zal even duren voor hij kan beginnen maar dat maakt me niet uit, ik ben blij dat hij de moeite wil nemen om dit prachtige horloge weer helemaal top te maken (tu)

Het laatste bericht van hem wil ik hier ff plaatsen (ik hoop dat Freddy geen bezwaar heeft (:P) ).

Het caliber is een Venus 175, dus een chronograaf met kolomwiel en veel beter dan een klassieke veel voorkomende Landeron 48.
Er zit totaal geen leven in het uurwerk, is wel zeer vuil en de veer zal ook wel moe zijn denk ik. Wijzerplaat ziet er in het echt veel beter uit dan op foto.Ik zal er een juweeltje van maken.
Momenteel nog eerst andere projecten afwerken.
mvg
Freddy

Tevens heeft hij toegezegd om er een voor na van te plaatsen waar ik heel erg blij mee ben.

Zodra ik meer weet laat ik het de geïnteresseerden hier ook weten.

mvg, Frans

Ik ben zeer benieuwd…hou ons op de hoogte.
Alvast veel voorpret gewenst.