Nog meer Seiko 2021 modellen

Ja :star_struck: die is lekker :blush:

2 likes

Keyword :wink: . Ik ben te skeer om dat ding nieuw te kopen…
Had laatst die van Danny moeten kopen.

2 likes

Ligt denk ik aan de lichtinval. Maar de bezel lijkt mij wel een keramische look hebben.

1 like

De anderen hebben een soort brushed metalen bezel.

2 likes

Wat ik heb gelezen gewoon ook weer hetzelfde materiaal als de SPB143

1 like

Denk dat het dezelfde bezel is als op de SPB187J1 maar dan blauw ipv zwart.

3 likes

Confirmed by Seiko – the SPB213 uses the same bezel construction as the SPB143, a brushed steel bezel and insert that has a surface hardening treatment. Compared to the greys, blacks, and browns of the original lineup, the SPB213 is in literally stark contrast, and while I do wish that the hands and markers had black surrounds, the dial looks really good in white. As for the bezel, the blue looks bright but not shiny which I think is a wise decision for the watch’s straightforward and toolish vibe.

23 likes

Ik vind het een tof ding :ok_hand:

Komt in mei juni uit zal rond de 1,2k in dollars, dus wellicht ook zo in euries zijn

2 likes

Idd een tof ding, maar ik zie op de foto geen brushed steel bezel maar een glade.

1 like

Lekker zomers.

2 likes

Dat vlak lume op 3 uur is onderdeel van de update van de ISO6425, waarbij aangegeven wordt dat er een oplichtende marker voor elke 5 minuten aanwezig moet zijn (tijdsbepaling met een 2,5 minuut maximale marge). Dus dat houdt in dat als ze “Diver’s” op de wijzerplaat willen gebruiken, er iets op de 3 moet, of de datum tussen 2 markers moet (met een dag/datum niet het meest handige).
En aangezien Seiko zo’n beetje het grondwerk voor de ISO norm gelegd heeft zullen ze zich er wel aan houden.

6 likes

Klopt ziet er glimmend uit wellicht extra gecoat maar schijnt toch op de zelfde wijze te zijn vervaardigd. Ach maakt niet uit blijft een tof ding, ik ga eens wat youtube filmpjes bekijken van Hodinkee

1 like

Misschien ga ik voor de seiko5 als tussendoortje voor de zomer! Bedankt voor je tips :slight_smile:

3 likes

Die is ook tof inderdaad en dan met een Strapcode Bandoleer band

Zo één :point_down:, zal het horloge nog cooler maken :ok_hand:

8 likes

Deze⬇️?

8 likes

Damn dat is inderdaad wel een toffe band!

Ik zal mijn juwelier eens mailen als t type horloge leverbaar is of niet.

@Apeks inderdaad die!

2 likes

Maar dan met een Strapcode Bandoleer dus :sunglasses::ok_hand:

1 like

Zal hem wel gaaf staan :sunglasses:

1 like

Zal nu direct eens mijn vaste juwelier mailen over t horloge. De band kan ik erna wel regelen. @Apeks ja dat denk ik ook.

2 likes

Volgens mij ook ergens mei/ juni 🤷🏻

2 likes