Nw, Meistersinger 40 mm met Japans hart

Manufactuur ook bijna allemaal gebaseerd op bestaande uurwerken. Bijvoorbeeld ETA. Of onderdelen ervan gebruikt en alleen de platines zelf ontworpen.

1 like

Klopt. Al die Duitse micro-brands met prachtig gegraveerde platines, kloven, en zwanehalsen - je ziet meteen de raderwerk lay-out van een Unitas.

3 likes

Ja dat wist ik, maar dan is er tijd en aandacht in de onderdelen gestoken. Zoals prachtige gravures. Dan hoor je mij niet meer klagen.

Maar een uurwerk van 4 tientjes in een horloge van 800 gaat me te ver :joy:

2 likes

Zulu ftw!

1 like

Meistersinger is waanzinnig duur geworden in de laatste jaren.

2 likes

Ach,als ik er iemand blij mee kan maken :grin:

1 like

Een Neo plus is wel wat duurder…

Ik heb de NEO, 36mm. Past veel beter bij dit type horloge. SW200 zit er bij mij in.

1 like

36mm. Perfect toch?

Coole sunburst heeft de NEO.:heart_eyes:

2 likes

Ik vind de neo wat aan de kleine kant. 40mm is bij mij favoriet en dan biedt de neo plus uitkomst.

Jouw horloge is wel veel fraaier dan de Urban, met name het klassieke bolle ‘glas’ maakt het af…

Nu heb ik zelf niets tegen Japanse uurwerken, sterker nog ik ben van mening dat ze een prima en betere prijs kwaliteit bieden als de meeste Zwitsers maar toch is dit in mijn ogen een onbegrijpelijke stap van Meistersinger.
Ben ook van mening dat dit zeker geen goed gaat doen aan het imago van het merk.

3 likes

Ja, dat kwam ook bij mij op. Een commerciële kortetermijnkeuze van MS

1 like

Dat snap ik, maar door de grote dial voelt het groter.
Kijk maar m’n laatste foto, er ligt 'n 42mm naast🤓

Inderdaad, je hebt gelijk als je met die ogen kijkt - in de etalage zag het er wel klein uit maar dat is natuurlijk geen wonder naast al die monsters :grinning:

Dus die IWC Ingenieur met dezelfde kaliber/prijsverhouding (eerder nog extremer) gaat er ook nooit komen dan? (Sellita SW200 in een €4900 horloge) :blush:

1 like

Bij mij? Hell no, dat is zonde van je geld :smile:

Dat verhaal klopt niet helemaal. Wellicht doel je op het IWC Calibre 30110. In de praktijk zit er in de basis een ETA 2892-A2 in Top-Grade uitvoering in, welke in een Zwitserse ETA fabriek wordt gemaakt en niet in een van hun Chinese fabrieken zoals de 2824-2 en 2836-2 modellen in lagere grades wel het geval is. Echter IWC koopt geen standaard 2892-A2 in Topgrade in. Ze hebben zelf een specificatie hierop gemaakt en die produceert ETA volledig op maat voor IWC. Op 5 punten heeft IWC betere specificaties afgegeven op de Top-Grade versie. Ook wordt hij afgeregeld (niet conform COSC specs) wat kan kloppen omdat ik van meerdere eigenaren van dit uurwerk weet dat deze gemiddeld maar 1 seconden afwijkt per 24 uur.

Het is dus geen Sellita uurwerk maar een ETA. IWC heeft bij ETA trouwens een zeer goede naam op het gebied van uurwerk kennis. Sterker nog, bij de upgrade van 2892 naar 2892-A2 is ontwikkelde technologie van IWC (van de meester uurwerkmaker Richard Habring van IWC in de jaren '90) toegepast. De keuze voor het 30110 Caliber by ETA is een gevolg van de strategie van IWC (ingegeven door moeder Richemont) dat de techniek weliswaar perfect moet zijn, maar het horloge uiteindelijk een sieraad is voor de man en op topniveau afgewerkt moet worden.

Pff wat een lap tekst om te zeggen dat ik het met vele hier waaronder @handavinci eens ben dat de combinatie duur horloge en goedkoop uurwerk niet de beste is :wink:

6 likes

Een hele lap tekst inderdaad !
Mijn oris aquis date met een top Sw200-1 loopt beter dan de twee mark 17 IWC’s die ik had !

1 like

:joy: :joy:

Dan ben ik de gebeten hond eens een keer niet.

:joy: :joy: :+1:

Crap! :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

Edit- ik vind het zelfs zo erg dat ik Meistersinger van mijn wensenlijst haal!!

2 likes

Neo plus zonder datum lijkt me heel gaaf. Vind de kast vorm erg fraai. Alleen Had ik em liever zonder datum gezien.