Meer van muziek denk ik, ben 35 jaar beroepsmusicus geweest maar volgens mij verwar je Richard Straus met de veel bekendere Straus familie die bekend is door Andre Rieu.
Richard Straus heeft daar niets maar dan ook niets mee te maken.
Die vergissing is natuurlijk snel gemaakt.
Dat denk ik wel, ben 35 jaar beroepsmusicus
geweest maar volgens mij verwar je Richard Straus
met de veel bekendere Straus familie die bekend is
door Andre Rieu.
Richard Straus heeft daar niets maar dan ook niets
mee te maken.
Die vergissing is natuurlijk snel gemaakt.
groetjes Lenno
Nee, ik bedoelde echt Richard. Niet de Wiener Straussen :).
Oke, maar waarom denk je dan dat ik meer verstand heb van horloges dan van muziek, Waarschijnlijk heb je een andere mening dan ik over Bach en dat mag natuurlijk.
Ik vond zo een druk bewerkt uurwerk niet zo passen bij Bach.
Ik vond zo een druk bewerkt uurwerk niet zo passen
bij Bach.
Op de een of andere manier praten we langs elkaar heen, want ik ben het bovenstaande roerend met je eens! Ik vind het qua uurwerk qua stijl/tijdsbeeld meer bij de Biedermeier periode passen (en dus bij de muziek van de Straussen, Lanner etc.) :~
Inderdaad, nu snap ik het, ik ben ook maar een domme muzikant:), maar van horloges heb ik de ballen verstand, ik weet wel hoe ik mijn toeter uit elkaar moet halen en in elkaar zetten maar dan houdt het ook op.
De techniek van horloges vindt ik wel mooi maar niet die zwaar bewerkte, wel die fantastisch afgewerkte exemplaren van Breguet enz, weinig tierlantijnen maar onder een macrolens zie je geen rafeltje enz. je weet wel wat ik bedoel.
De techniek van horloges vindt ik wel mooi maar
niet die zwaar bewerkte, wel die fantastisch
afgewerkte exemplaren van Breguet enz, weinig
tierlantijnen maar onder een macrolens zie je geen
rafeltje enz.
Nou, het was eigenlijk de bedoeling. Maar opgelegde indices op je wijzerplaat is iets zeer complex en kostbaar. Wie weet in de toekomst.
Eerlijk gezegd mis ik ze niet. De manier waarop de wijzerplaat is gespoten zorgt ervoor dat in elk licht hij een andere kleur heeft en de verhouding tussen het donkere en lichtere deel verschilt. Misschien zou het wel een te druk geheel zijn geworden als er ook nog indices waren.
Maar ik hou van indices, dus wie weet in de toekomst?!