Ok, niet 'the real deal' maar toch wel mooi!

Ik heb wel homages gehad, maar het beviel nooit. Het voelde niet prettig.

2 likes

Ik ook een Aramar een Grovana en een Steinhart, stuk voor stuk kwalitatief prima horloges maar toch voelde het niet goed. Precies om dezelfde reden als jij benoemd.

2 likes

Eens en voor mij is dat de bijdrage van HF. Anders zou ik onwetend en happy geweest zijn met mijn Steinharts.

3 likes

Ach ik heb er geen heel erge spijt van in ieder geval weet ik nu wat ik niet wil, het heeft me geleerd verder te kijken en andere keuzes te maken.
Van de Aramar en Grovana duiker ben ik uiteindelijk bij een Archimede Sporttaucher uitgekomen, en van de Steinhart flieger naar een Glycine Airman.

4 likes

Ik heb ook wat Seiko en Boctok, op de keper beschouwd is dat
allebei inhouse :grin:

2 likes

Seiko heb ik achter mij gelaten, ben meer van de Citizen Modellen. Vostok heb ik ook wel een aantal gehad maar heeft mij nooit echt kunnen overtuigen, matige kwaliteit was mijn persoonlijke ervaring.

1 like

Ik vond het leuk ze gehad te hebben en is te proberen.
Als je er geen moeite mee hebt dan heb je dikke waar voor je geld.
Nu heb ik een Sinn, CW C60 en de Smiths PR29 waarvan er 2 uit gaan en 1 voor terug.
Dan blijf ik hier even weg :slight_smile:

1 like

Het maakt mij ook verder niet veel uit of iemand zoiets aanschaft het is meer de benaming hommage.
Alsof uit het een soort van eerbetoon is, dat is gewoon lulkoek.
Het is een makkelijk verdienmodel, noem het gewoon zo als het is.

3 likes

Ik vind de Amphibia’s juist wel goed.
Ongelofelijk goed voor de prijs eigenlijk.
Heb al jaren zo’n ding en nooit problemen
mee gehad.
Heel robuust en het loopt verbazingwekkend
nauwkeurig.
Ze hebben wel een hele eigen look, daar moet
je van houden.
Maar dat dikke bolle plexi vind ik wel sexy :grin:

1 like

Ik wel, hij liep niet bijzonder goed alhoewel vouwfietser dat prima opgelost heeft voor me.
Ik had een speciale uitgave van een olympiade van een universiteit, binnen een paar weken kwamen de lumepips al los op de plaat.

Ik heb ook nog een echte oude gehad die was eerlijk gezegd wel gaaf maar is zoek geraakt op weg naar de US.
En verder nog een paar Komandirski modellen, base metal met een chroom laag :unamused:

1 like

Dat is wel vaker een issue, maar ik had dat ook met een Clycine.
Wel een vintage overigens.

Maar ik heb wel altijd geluk gehad met mijn horloges.
Ze lopen stuk voor stuk behoorlijk goed.
Allemaal ruim binnen de ±10 sec.
Dus heel goed binnen de fabrieksnormen.
De Seiko’s zijn ook allen goed uitgelijnd, God dank :grin:

1 like

Als er al zoiets als een god is waar ik overigens echt niet in geloof, dan denk ik niet dat hij of zij op enige wijze verantwoordelijk is voor de QC bij Seiko. Ik zou het op gewoon geluk houden…

1 like

Of een ‘smerrug dûrskuh’ :thinking:

1 like

Seiko heeft volgens mij de laatste jaren vooral bij de
duikers wat ruimere toleranties.

Bijvoorbeeld dat plastic piefje achter op de chapter ring is net
iets te smal, daar zit wat speling.
En ja, dan krijg je die ellende.

Maar een volgende Seiko gaat er niet meer komen.
Ik vind het wel mooi zo met 3 stuks.

1 like

Nou die zwabber ring op de Alpinist vond ik ook niet overtuigend :joy: was dat een schroef kroon geweest dan was die nooit verkocht.

Ik denk dat we met ons off topic gezever dit hommage draadje wel vakkundig de nek hebben omgedraaid.

1 like

Op naar het nachtbrakers café :grin::+1:

1 like

Tja, dat is een beetje de definitie van een hommage.

Nee, hommage betekent eerbetoon. Da’s toch wat anders.

2 likes

Daar heb ik al iets op gezegd, zie hierboven ergens. En daar wou ik het ook bij laten.

Het lijkt soms dat sommige hommages hier wel ‘mogen’ en andere niet.

Deze ‘feces’ :rofl: (ik moest grinniken) wordt weggehoond alsof je in de brugklas met de dikste meid uit de klas op het schoolfeest komt.
Maar een Orient Day-Date of Datejust kun je hier flashen zonder dat je Kiplingtas wordt overgegooid en mensen kauwgom in je haar smeren. Zelfs de stoere jongens in het fietsenhok geven soms een waarderend knikje.

Misschien komt het omdat bijv een merk als Orient meer doet dan slechts kopieren, het al langer meedraait, een meer gevestigde reputatie heeft? Om kwaliteit denk ik niet dat het gaat, want er zijn zat hommage’s met Eta 2824-2’s die niet gewaardeerd worden…

Als dat reden is snap ik het ook wel: beginnen in de horlogewereld door een ander te bestelen, te kopieren, ik kan dat niet fraai vinden.

Maar toch vind ik het vreemd dat merken als Bulova of Orient zo gemakkelijk weg lijken te komen met hun hommage’s

Enfin…

6 likes