Oliebollen bakken met horloges

Vandaag een spannende dag - op audiëntie bij de oliebollenkoning van Brabant, hier ook bekend als @Chlorophyl. Stukkie toeren maar man, wat was het gezellig en wat smaakten de oliebollen goed. Topdag!

Groet, Vincent

image

7 likes

Nou hier zijn ze dan de originele MM 300 ScubaPeerke bollen. Allemaal een fijne jaarwisseling , en een gelukkig nieuwjaar.

9 likes

Die bovenste met chocola? :thinking:

1 like

Thnx. Je kan natuurlijk verder fantaseren qua smaak. Heb ze ooit gemaakt met kleine stukjes gemarineerde kip en pindasaus. Met daaroverheen een topping van klein beetje pindasaus seroen-deng ( nootjes/kokos ) gefruite uites. Dat was een succes en weer is wat anders. :wink:

2 likes

Nope als je ze ff laat staan kleuren ze nog wat door. En de foto is op donkere plek genomen excuus. Maar met chocolade heb ik ook gemaakt hoor niet vandaag, maar wat jaartjes terug. Heerlijk met een balletje roomijs en slagroom. Bol met witte en bruine chocolode in vieren / parten snijden het balletjes ijs leggen toefjes slagroom ertussen en besneeuwen met poedersuiker hier en daar een drupje chocosaus. Ohhh, ohhh, ohhh, en weer 5 kg aangekomen. Maar wel lekker gesmuld. :+1::ok_hand::rofl:

2 likes

ja, dat vermoeden had ik al.

:wink:

1 like

Jammie !!

Variant van Apfelstrudel :slight_smile:

1 like

WoW cranberry dan blijf je wel in de kerstsfeer. Zeker lekker mijn tip voor volgende keer moet je dit is proberen Amerene kersen met amandelspijs met kleine gebroken nootjes amandelen / hazelnoot. Aaiaaiaai wat smerig. :ok_hand::rofl:

3 likes

Niet zo’n fan van ullekebullekes dus ook maar Duncan donuts gekocht.

7 likes

Vanmorgen om 08:15 al 100 man voor me in de rij.
Je kan de kraam nog niet eens zien op de foto.
Wel verse ballen van top kwaliteit.

7 likes

Tja je moet er wel wat voor over hebben natuurlijk. :wink:

2 likes

Diagnose : Zie het direct “Geen smaak!” je horloge valt ook al tegen :zipper_mouth_face::joy::rofl::wink:

Excuus kwam bij me op en moest um plaatsen hoor.

1 like

Hier in Belgie noemen we het smoutebollen en ze werden oorspronkelijk gebakken in smout (ossevet)
Wist niet dat het een eindejaarstraditie is bij jullie in Nederland 🥳
Geniet ervan !!!

5 likes

Goed idee!

Hij is net in het vet gevallen. Zie je niet eens

4 likes

Ok ik schaam me diep. Het is ALLEMAAL nep mensen… gewoon YouTube ballen

3 likes

Roliebollen?

3 likes

De laatste lichting van dit jaar. Veel volk over de vloer dus veel oliebollen gebakken. Minstens 250! Nu laat ik me verwennen. :wink:

5 likes

Hulde aan alle bakkers.

Ik heb ze van de kraam…:smiley:

En 13 liter zelfgemaakte gluhwein! :scream::joy:

Pfiew, dat is een flinke hoeveelheid. Vanavond allemaal op? :slight_smile:

1 like