Geen probleem en nergens excuses voor nodig. Als ik naar het design en de stijl van de wijzerplaat kijk, zeg ik jaren 50. Kan je het deksel eraf halen en het uurwerk laten zien?
Dan moet je even wachten ben ik bang, heb hier nu geen gereedschap denk ik om deksel eraf te halen
Tenzij jij nog idee hebt hoe ik met basic tools dit open kan krijgen.
Het ziet eruit als een klikdeksel, maar dan voor een waterproof model. Die zitten vaak ontzettend klem dus ik zou er niet aan beginnen. Misschien kan je hem daarna niet meer dichtkrijgen zonder glazen/dekselpers.
Kleine update zoals beloofd, ligt nu bij de juwelier en krijgt een polijstbeurtje. Geen nieuw glas aangezien orginele glas eruit halen zonde is ook qua emotionele waarde. Helaas krijg ik niet alle krassen eruit (2 kleine diepe krassen) maar hij komt er een stuk mooier uit te zien zonder dat ik zelf er teveel aan klooi.
en altijd wel mooi als de juwelier een beetje jaloers is op je horloge
Hij is inderdaad prachtig geworden. Heel veel draagplezier!
Vooral de gestyleerde cijfers vind ik erg geslaagd.
Jup, wat een klein beetje polijsten wel niet kan doen! De gestyleerde cijfers vind ik zelf ook erg mooi! De horlogemaker had hem ook nog nooit zien voorbij komen.
Heb al wel iets meer informatie. Volgens mijn vader heeft mijn overgrootvader hem in de jaren 50/60 destijds gekocht voor 320 gulden. Maar zowel de horlogemaker als ik kon niet veel meer vinden.
Lijkt een klein beetje op een Alpina bumper van mij qua cijfers.
Jouw cijfers zijn wat puntiger, maar het idee is hetzelfde.
Maar wat zat er nu voor uurwerk in die Olma Sea Cup?
Lijkt er idd erg op. Horlogemaker had niet veel tijd om hem nog open te maken en wanner ik langs kwam was hij er zelf niet dus nog niet opengemaakt. Met mijn normale horloge opener kan ik hem volgens mij niet open krijgen.
Maar op dit moment werkt hij goed en ziet hij er goed uit, ik ga er nu niet heel veel meer aan doen omdat binnenkort mijn vader jarig is, en ik wil wel een werkend cadeautje geven Nu nog even wachten op de leren bandjes en hij is ready to go. Ik weet dus nog niet of ik hem ga/kan openmaken
Leuk horloge, ik heb er ook 1. Nog niet veel extra informatie over gevonden.
Wel een kleine correctie: er staat niet GB/234 maar 6B/234. Dit is de aanduiding van de kwaliteit van het uurwerk. 6B/234 is een kwaliteit net onder ānavigatieā kwaliteit, en werd gebruikt voor algemeen gebruik. De aanduiding voor navigatie kwaliteit is 6B/159
Olma heeft prachtig spul gemaakt - aan degene die graag speculeren; hou het merk samen met Arsa maar in de gaten!