Omega 30T2 laat ze weer eens zien

Ik ben geen Omega kenner, maar ik heb wel een sterk vermoeden dat de wijzerplaat een wat simpele redail is en de plaat er oorspronkelijk anders heeft uitgezien.
Een blik op de binnenkant van het achterdeksel en het uurwerk zou een stuk meer duidelijkheid geven. :sunglasses:

Wat @wbcoupe al zegt, wijzerplaat is opnieuw opgemaakt de binnenkant van het deksel kan meer zeggen om welk type het gaat. Dit topic opende ik al met mijn verbazing over de bedragen die er op dit moment gevraagd wordt voor de 30T2 Omegaā€™s, voor een redial zou ik dat niet gauw neerleggen of het moet je niet uitmaken. Echte verzamelaars willen alleen origineel dus daar zul je 'm niet gauw aan kwijt raken mocht je hem ooit weer willen flipperenā€¦

1 like

Wat @Frans53 zegt: je komt er nooit meer vanaf :sunglasses:

Binnenwerkje is super, maar inderdaad de wijzerplaat is erg spijtigā€¦

Dank voor jullie reacties!

60T4

4 likes

120T8

6 likes

Niet slecht die 2e :wink:

Authentieke plaat, geblauwde wijzer en service kroon. Ik hou er van.

Gr. Roel

2 likes

mooie patina mooie band

Waar kun je dit soort uurwerken het beste laten servicen en hoe zit het met de verkrijgbaarheid van onderdelen? Ik overweeg de aankoop van een 30t2 dresser uit de jaren 40/50 maar ben wel benieuwd naar het gemak waarmee je deze klokjes tikkende kan houden in de komende jaren. Zijn er hier vintage omega kenners die daar eens hun licht over kunnen laten schijnen?

Mijn 30t2 heeft in 2015 zijn meest recente onderhoud gehad en onderdelen waren zeer lastig te vinden. Niet-lopende exemplaren zou ik zeker afraden.

Volgens mij zitten hier aardig wat Military liefhebbers in dit topic :grinning: vind het zonde om een nieuw topic ervoor aan te maken dus post hem hier.

Kan iemand mij vertellen of de plaat helemaal origineel is ? Het is Radium, het ziet er allemaal mooi uit maar de Sub Second ziet er anders uit dan bij andere Www Timorsā€¦

Heeft iemand hier verstand van de Dirty Dozen watches ?:grinning:

Uit circa 1944. Ongelooflijk mooi bewaard gebleven:

9 likes

Ik denk dat de secondenwijzer inderdaad een vervanging is, maar wel de juiste soort/vorm die je vaker ziet. Belangrijker is dat de wijzerplaat inderdaad ook een vervanging is. Timor had een andere font 4 en 9 en een volledige secondentrack ipv alleen markeringen per 5 seconden (volgens mij hadden alle 12 soorten een volledige secondentrack).

Ai, hier was ik al bang voor. Toch veel dank voor je antwoord. Nog anderen met recente ervaringen bij het servicen van 30t2 uurwerken?