Omega aqua terra maat

Zeker niet te klein die!

tja, misschien goed om te bedenken waarvoor je het horloge wilt gebruiken, moet hij ook onder een overhemd kunnen? Dan is waarschijnlijk de 38mm een betere optie

41 voor jou en 38 voor je vrouw :wink:

1 like

Ik heb het horloge 2x gepast bij verschillende winkels en beide keren werd de grote versie aangeraden. Ik ben het sowieso met illewoare eens dat te groot niet comfortabel is

2 likes

Bedoeling is altijd en overal. Op werk draag ik altijd overhemd, vaak een pak ook.

Ik vond de 38 te dik en daardoor niet in verhouding

1 like

Dan lijkt me de 38 geen slecht idee.

Dit is wel een puntje natuurlijk, dat zie je niet op de foto’s. Misschien even herpassen met een strakker manchet?

Een betere vraag is leer of staal, vind ik.
41 mm is een mooie maat vind ik.
Gisteren heb ik ook weer even naar allebei gekeken en staal heeft dan toch een lichte voorkeur. Maar ik heb ‘hier’ ook een exemplaar op leer voorbij zien komen, die mij zeker kon bekoren.

Altijd leuk om af te kunnen wisselen, maar staal heeft mijn voorkeur

52% zegt de 38mm en 48% de 41 mm. Jullie maken het mij niet veel makkelijker😁

1 like

39 zou perfect zijn, dat was de oude aqua terra die ik laatst heb verkocht.

De Rolex explorer is 39mm :wink: :laughing:

41mm Aqua Terra op mijn 20cm pols.

Ik vind het horloge breed vallen op de pols, breder dan hoe een speedmaster 42 mm valt in ieder geval

42mm Speedmaster

1 like

Dank voor deze vergelijking: dan zou 38mm misschien beter zijn voor mij… ik vind het maar een lastige keuze.

Ik zou voor de 41mm gaan, die kun je prima hebben zo te oordelen.

Het is fijn als je op je pols kijkt en je ziet minimaal 1 schakel van de band naast de endlinks op 12 en op 6 uur, indien je dit ziet op de 41mm is dat ook oké, anders zou ik gaan voor de 38mm. Zie voorbeelden van wat ik bedoel bij een 41mm Rolex Datejust waarbij je de schakels ziet.

3 likes

Ik zou voor de 38mm gaan. Door de smalle lunette toont wijzerplaat en glas ook wat groter (i.t.t. een brede bezel bij een diver.

Wat is je polsmaat? Ik heb niet alles gelezen dus wellicht gemist.
Hier een 38mm Aqua Terra (cal.8500) op m’n 17cm pols:

4 likes

Perfect passend :ok_hand::ok_hand:

1 like

Ziet er top uit. Ik heb ook ca 17cm pols

1 like

Een 41. En het liefst een prachtige Golf edition uit het blauwe gedeelte… :grin: