Omega Aqua Terra nieuwigheden 10/2019

Die Aqua terra moet er ook maar eens komen hier. Schitterende lijn

1 like

Dat wist ik niet en dat is dan een echt een tekortkoming van het horloge

Tja, niet voor niks al 2 keer gehad.

Dit heeft hem voor mij verpest. De maat is voor mijn pols ook nĂ©t een tikje te groot. Misschien wel de grootste reden waarom ik hem niet terugkoop van Hornet. Die band is meer dan prima. Die PCL’s geven hem dat beetje bling. Fijnverstelling is vooral in de zomer prettig maar is geen reden om hem te laten liggen vind ik. Als we toch aan het miereneuken zijn; de datum verspringt ongeveer tussen 23:50 en 00:05. Waarom niet “gewoon” op 00:00?

Echt wel 1 van de mooiste horloges die ik heb gehad. Hier nog een foto de AT die ik daarvoor had op leder. Grappig feitje, mijn partner vindt onderstaande de mooiste Omega en dat moet ik nog steeds aanhoren als we bij een AD zijn :joy: Edit: We zijn al 4 jaar verder
:sweat_smile:

6 likes

Die 2/3 schakels vind ik er netter uitzien dan een micro adjustment, het verstellen heeft alleen wat meer voeten in de aarde. De bracelet van de El Primark heeft een soortgelijk systeem en daar ben ik best tevreden over.

1 like

Heeft de primark nu ook al een horloge uit gebracht :joy:

Yep :shopping:

De horizontale lijnen zijn niet allemaal even recht, daardoor is het net iets speelser. Uiteindelijk vind ik het beide goed staan. De lijnen zijn trouwens niet zo enorm aanwezig zoals het op de meeste foto’s lijkt.
Wat ik wel mis bij de nieuwste is een kader rond het datumvenster.
Gelukkig zit dat wel op m’n 38mm (cal.8500).

De band is uiteindelijk goed in te stellen, alleen zoals nu na de zomer is het even schroeven en heb ik twee halve voor een hele schakel gewisseld. Gemakkelijker is zo’n sluiting met een aantal verstelgaatjes achterelkaar. Maargoed deze sluiting is wel vrij onopvallend en heel plat.

Het heeft allemaal zijn voors en tegens.
Ik zit nu een beetje naar de Grand Seiko GMT (sbgn00x) te kijken. Die heeft hetzelfde systeem met de band. En dat is wel iets wat me nog tegenhoud. Ondanks dat ik dus weet dat het best goed werkt :wink:

3 likes

Voor mij de mooiste aqua terra

3 likes

Dit blijft ook mijn favoriet :raised_hands:

1 like