Omega check

Hey,

Allemaal super bedankt voor jullie reacties, ik heb contact met de verkoper opgenomen om wat vragen te stellen. En het zou best wel eens zo kunnen zijn dat dit horloge binnenkort mijn arm gevonden zal hebben.

Wat betreft de day/date, zelf vind ik een date only ook mooier. Maar zoals eerder gezegd, vintage en buitenland vind ik en enge combinatie, zeker ook omdat mijn kennis waarschijnlijk vere van toereikend is.

Het referentie nr laag in de deksel, was mij ook opgevallen. Bij het zoeken ben ik dat bij dit type niet eerder tegen gekomen. Ook de link die @marijn deelde is dit niet het geval.

Daarbij vind ik 3 maanden garantie op een “net geserviced” horloge was weinig. Mijn ervaring is dat horlogemakers een jaar geven op het uurwerk na een service.

Maar nogmaals dank voor jullie reacties!

Net geserviced moet je in dit geval met een korrel zout nemen. Ik denk niet dat er een horlogemaker aan te pas is gekomen.

1 like

Daar ben ik ook bang voor, volgens mij is het risico te overzien maar ik zou het horloge direct na binnenkomst bij een uurwerkmaker binnen brengen voor een diagnose, en als er ook maar iets niet in de haak is direct retourneren. Als je een reparatie moet doen met originele Omega onderdelen dan wordt het een dure grap. De reparatie van mijn Constellation heeft 300 euro gekost (miste automaat module).

Ik zie wel vaker advertenties van horlogeman en de ene keer zie je wel foto’s van het uurwerk en de andere keer niet (wat heb je te verbergen), en dat vind ik wel een beetje verdacht…

Horloge staat inmiddels niet meer op de site, benieuwd of de nieuwe eigenaar zich binnen het forum bevindt😄

Als dat zo is was diegene mij te snel af

Staat op Ebay nog een exemplaar; vraagprijs USD 1.000😫
Helaas niet met de “linnen” dial, wel incl. papieren.

Internationaal vind ik een beetje eng, zeker als het vintage is. Daarnaast de prijs en het ontbreken van de linnen dial maakt het voor mij ook veel minder interessant.

Maar the voor het meedenken!

Is bij auto’s ook zo - oldtimers in Italie: “Revisionata”. Wij vertalen dit als “gereviseerd”, maar letterlijk is het niets meer dan “nagezien” - oftewel de verkoper heeft er langzaam twee rondjes omheen gelopen met peinzende blik, al aaiend over zijn kin.

Zou ik hier ook maar van uit gaan. :wink: Ik weet uit ervaring dat bij deze uurwerken (subliem spul om aan te werken trouwens, te vergelijken met huidige Rolex-kwaliteit) alle kloven na een Elma-spoelbeurtje weer knetterend blinken, en ik zie hier toch wel wat doffere plekjes. Kan slechter hoor, dat wel.

1 like

:smiley: :smile: Revisionata :grinning:
Die houden we er in!

Hendrik

Zoals Italianen revisionata gebruiken, hebben de engelsen een duidelijk onderscheid in rebuilt or overhaul, wij Nederlanders voegen het samen als gereviseerd, hierbij is juridisch advies nodig om e.e.a
duidelijk te krijgen.