Omega Classic 1964 Snoopy op Catawiki - hoe dan??

https://www.catawiki.com/en/l/69381041-omega-classic-snoopy-14713-4-men-1960-1969

Dit zou een Omega Classic uit 1964 zijn. Maar Omega kreeg de Snoopy Award pas op 5 oktober 1970.
Er staat bij “Dial restored” maar die zou dan toch helemaal vervangen moeten zijn?

1 like

Denk dat het het antwoord te vinden is in het Catawiki topic waarin recent weer gepost wordt :sweat_smile:;

https://www.horlogeforum.nl/t/catawiki/49835/1238

De “experts” hebben geen idee en sommige verkopers bieden zonder gewetensbezwaar zaken aan die bewijsbaar fout zijn, mij lijkt een vervangen plaat ook het meest waarschijnlijke waardoor “hersteld” niet volledig correct is.

Als je naar beneden scrolt dan heeft dezelfde verkoper er nog een aantal staan met een Snoopy logo. Hij is goed bezig met de kleurstiften

Ga jij nog bieden @Steef ? :blush:

6 likes

Na een beetje onderzoek vind ik inderdaad veel meer listings met twijfelachtige inhoud.
Normaal zou je zeggen “Soit, er is een fout gemaakt, kan gebeuren.”, maar er is ook nergens een mogelijkheid om de zogenaamde Catawiki “experts” te contacteren.
Sterker nog, het is heel moeilijk gemaakt om uberhaupt contact te krijgen met iemand van Catawiki - je wordt pagina na pagina doorverwezen, en als je uiteindelijk een contact pagina weet te vinden blijk je enkel telefonisch contact op te kunnen nemen tijdens werktijd.

Ik ga dat uiteraard proberen, maar het zou me verrassen als ik dan iemand aan de lijn krijg die iets anders zegt dan “Oh sorry meneer daar heb ik geen verstand van!”.

Kinderachtige zooi met zo’n hondje. Daar wil toch niemand mee lopen😉

10 likes

Nou ja ik loop liever met die Speedmaster die gemaakt is met dat hondje erop, dan met een horloge waar een Turk recent met enige handvaardigheid een hondje op heeft gezet om 'm met winst te verkopen… :slight_smile:

1 like

Om een kort verhaal veel te lang te maken, het is me niet gelukt om een contact punt te vinden voor zowel de “expert” alswel Catawiki in het algemeen.

Ik heb wel contact gekregen met andere mensen die bevestigen dat er vaker nep-producten op Catawiki verkocht worden en dat Catawiki elk contact daarover probeert te vermijden.

Ik ga er nog wat meer tijd in stoppen om Catawiki om reactie te vragen - AvroTros Radar en de Consumentenbond zijn een eerste ingang…

2 likes

Je kan zo’n soort reactie verwachten…

4 likes