Omega consternatie- 4 jaar verder

Soms wordt je iets aangereikt (omdat je “verstand” van horloges hebt) wat zo bizar is dat dat gewoonweg gedeelt dient te worden.

Geen topic voor de likes maar puur om mijn algehele verbazing even te etaleren.

Mijn schoonvader heeft jaren geleden een omega constellation (ref nr: 3961070 geloof ik) gekregen van zijn (intussen overleden) vrouw.

Deze heeft hij naar een vriend van een vriend gestuurd voor een nieuw batterijtje. Niet slim naar mijn mening maar hij is gewoon van het; ik regel 't zelf wel.

Het moet gezegd worden, er zit een nieuw batterijtje in en ze loopt.
Maar daarmee is ook ongeveer alles gezegd.

De wijzerplaat is flink beschadigd en de oplettende kijker ziet dat de bezel met Romeinse cijfers er ondersteboven op gemonteerd is.

Twee van de vier “klemmen” zijn afgebroken en aan de achterkant missen de twee schroefjes.

De beste batterijvervanger heeft toen als een ware “Tim the toolman Tailor”, deze afgebroken klemmetjes er maar gewoon opgelijmd! Wellicht zit daardoor de verkeerd gemonteerde bezel ook vast.

Deze foto laat ook zien dat volgens mij de kroon vervangen is door een niet origineel exemplaar. Ik kan het mis hebben maar deze aanname wordt onderbouwd door het feit dat het datumverzet wispelturig is in het wel en niet functioneren.

Ik was met stomheid geslagen. Dit is stug teruggeven met de gevleugelde woorden: “ze loopt weer als een zonnetje”.
Klopt, helaas ziet ze er nu alleen uit als een zwart gat.

Mijn schoonvader heeft mij gevraagd of ik hier nog iets van kan maken. Maar ik ben naast sprakeloos ook erg oplossingszoekende.

Eerlijk gezegd denk ik dat er een donoruurwerk nodig is. En wellicht dat dit dan het donorende uurwerk gaat worden. Ik sta open voor adviezen en hulp.

Dank dat ik dit even kwijt mocht en dat jullie je met mij wilden meeverbazen.

14 likes

Lijkt erop alsof hij het batterijtje via de voorkant heeft gewisseld.
Idee: 9,5
Uitvoering: 1

Maar even serieus: stuur die flapdrol een factuur. Dit gaat echt alle perken van de goede wil te buiten.

6 likes

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dat is iets wat mijn schoonvader zelf mag doen.
Ik heb hem dat wel geadviseerd.

2 likes

Ik word hier verdrietig van.

:point_up:

En ga naar Nico Rijsman of W&V.

3 likes

Onrechtmatige daad? @Blauwbeer tussen de biertjes door :smiley:

3 likes

Dit is echt om te janken, ze moeten die beunhaas arresteren! :angry:

1 like

Ik kan je vertellen; ik ook.
En dank voor de tip.

1 like

Precies dit.

1 like

Ik heb net een Parapluvius, een Mariken, een Koning Winter en twee Gloeiende Gabriel op van de Stadsbrouwerij. Onrechtmatige daad? Wat is dat ook weer? Iets met de wet? Morgen weet ik het allemaal weer.

En verder kom ik wel even adviseren als Jurtz zijn advies is gevolgd (arresteren).

Enige tip die ik in mijn toestand kan geven: mijn Constellation ligt bij Nico Rijsman. Je komt achter mij op de wachtlijst maar geduld is een schone zaak.

6 likes

Echt ongelofelijk, als iemand het nou niet kan, begin er dan ook niet aan…:angry:

Het is langdradig maar Nico is de man.:ok_hand:

1 like

Ai zeg, ongelooflijk. Dit is vernachelen voor gevorderden. Beroerd hoor!

1 like

Mais oui heren. Iets met gedraging, toerekenbaarheid, objectiveerbare schade, conditio sine qua non enzo…

1 like

Wen hier maar aan. Mijn moeder (81) verving dit jaar haar kapotte kraan uit 1973 niet maar liet hem solderen door een bejaarde kennis. Daarna lekte hij aan vier kanten.
Ze vond het laten opknappen van mijn vaders Constellation pie pan uit 1966 ook veel te duur. Als het aan haar lag werd ie in de la teruggelegd. En de kroon, waarvan ik zelfs zag dat ie niet origineel kon zijn, had ons pap “echt niet laten vervangen”. Als je je ouders horloges goed wilt houden moet je daar zelf bovenop zitten als kinderen.

Wij worden later ook zo.

5 likes

Anacharsis heeft in ieder geval de klok horen luiden. Of hij ook weet waar de klepel hangt is aan de hand van deze korte overpeinzing niet vast te stellen.

1 like

Haha, ik weet wel waar de klepel hangt. Als jij de klok nu even doet luiden. (Daar heb ik nu ff geen zin an. Kheb ook vakantie zeg!). :hugs:

1 like

Klinkt meer als “rechtmatige overdaad”. Proost

1 like

:scream: :joy:

1 like

Mais zat vanavond op mijn Mexicaanse tortilla. Ui dan weer niet.

Avada kadavra!

5 likes

Holahola. Expelliarmus! Sic transit gloria mundi, althans wanneer een eloquent forumlid als @Anacharsis scheef wordt aangekeken op zijn gebruik van drie talen, waaronder één dode doch in het juridische nog niet in onbruik geraakte, in één zin. Hij verdient daarvoor geen Onvergeeflijke Vloek, die overigens is voorbehouden aan schouwers. Zijt gij een schouwer Mafkees?

8 likes

:rage::rage: Locomotor Mortis

2 likes