Omega de Ville Quartz - Stem afgebroken

Hoi hoi,

Soms heb je geluk in het leven en kom je in de kringloop een Omega tegen.
Helaas was dit niet van al te lange duur, omdat de stem van de kroon is afgebroken. Aangezien ik niet zo heel veel verstand van Omega heb, heb ik de volgende vraag:

Naar mijn idee is het afgebroken stukje stem al uit het horloge, dus ben ik eigenlijk op zoek naar een vervanging? Weet iemand waar of hoe ik deze kan vinden?

De kroon zelf is niet zomaar een kroon maar heeft ook een functie met het zetten van de tijd (half uitdrukken en het midden indrukken). Ik ga ervanuit dat ik dit gewoon op een nieuwe stem kan plaatsen of moet ik de gehele kroon en stem vervangen? (sorry als ik dit in Jip @ Janneke taal omschrijf maar weet bar weinig van Omega af).

Laten repareren door Omega zelf of door een winkel is duurder dan dat het horloge misschien waard is vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt voor de hulp.
Gr,

1 like

Is dat je stift en kroon?
Dan is je niet afgebroken iig.
Ja kan hem er voorzichtig terug in plaatsen.

Ff op eBay kijken, kosten ca 15 tot 20 euro

2 likes

Je mist nog een klein stukje op de stem.:neutral_face:

Hoort er zo uit te zien

1 like

Doe je voorzichtig met de nieuwe stem? Grote kans dat het laatste stukje nog in het uurwerk zit. Moet je wel het keyless work uit elkaar halen (en misschien gelijk even smeren).

Bedankt voor de tip! Heb er echt 0,0 procent verstand van.

1 like

Yep idd ik zie het ik was te voorbarig mijn excuses.

1 like

Puntje van de stift is afgebroken, uurwerk zal gedeeltelijk uit elkaar moeten om dit eruit te kunnen halen dan pas kun je een nieuwe stift plaatsen, niet echt iets om zelf te doen als je er geen verstand van hebt.
Kijk even of er iemand bij je in de buurt zit Zoek de dichtstbijzijnde horlogemaker met HF-recensie:

3 likes