Omega de Ville

Hi all, nieuw op dit forum!

Ik zoek iemand die mijn Omega de Ville jaren ‘70 kan repareren.
Ben al bij een juwelier geweest maar dat was een “ja,maar dit en dat” verhaal…
Misschien zijn de onderdelen er niet etc etc.
Dus graag adviezen waar naar toe te brengen of op te sturen?
Alvast bedankt!

2 likes

Roeselare tijdgoud.

Van die lijst denk ik als eerst aan peterlc en tokes voor bovenstaande.

Denk wel dat je het vooral moet doen indien sentimentele waarde.

2 likes

Hier vind je een topic met alle horlogemakers met HF recensie.
Overigens is een juwelier geen horlogemaker dus daar zou ik nooit naar binnenstappen voor reparatie, de meesten sturen hem door en berekenen daar een stukje onkosten voor.

Edit
Ik zie dat Ruud me even voor was… :wink:

2 likes

Wat is het (functionele) probleem precies…? Is het een handopwinder of kwarts? Wijzerplaat is erg mottig en dat gaat niet heel veel beter worden. Vochtschade.

Hi, is handopwindbaar, denk ik… zit igg geen batterij in… zit een roest plekje in uurwerk, loopt wel maar stopt dan, kan ook de wijzers niet verzetten alsof er iets klem zit.
Verder vind ik de wat geleefde wijzerplaat wel aantrekkelijk, wil graag dat het uurwerk loopt en functioneert, bedankt allemaal voor de reacties trouwens!

2 likes

Klinkt redelijk prijzig al. :sweat_smile: In principe heb je de keuze tussen Omega Certified horlogemakers, en alle andere. :wink: De eerste optie is vanaf 750 euro (!) voor een servicebeurt - hoewel er onderhandelingsruimte schijnt te zijn als je 1 op 1 overlegt met sommigen van hen. Honderden euro’s wordt het ook elders al gauw, als er enkele onderdelen vervangen moeten worden. Die zijn al gauw meerdere tientjes per stuk namelijk.

Omdat het horloge dat economisch nauwelijks waard is, is dit wel even een afweging die je moet maken.

Duidelijk! Dan gaat ie weg aan een liefhebber!

1 like