Omega Globemaster

Klopt. Maar naar mijn weten heeft Omega heeeeeel lang geleden ook horloges met fluted bezel uitgebracht. Ik denk dat Rolex eerder maar weet het niet zeker. Maar de geschiedenis herhaalt zich inderdaad.

Mooi.
Maar dan liever gewoon een DJ…

Eigenaardig dat men zich met dergelijke uitspraken of beeldjes op een ander forum plots onveilig gaat voelen… :disappointed:

Prachtige klok!

Het is inderdaad een mooie, vooral met de blauwe accenten. Maar lig er niet wakker van en zou er de prijs niet aan geven. Voor mij althans te klassiek. Ik ben meer voor de sportieve horloges, genre speed-, seamaster.

Gelukkig hebben we niet allen dezelfde smaak - het zou maar erg zijn :wink:
Seamaster vind ik ook mooi, maar niet alle modellen. Speedmaster Pro is ook bloedmooi, maar dan mis ik weer een datum.
Een datum vind ik nog steeds erg handig op een horloge.

Alhoewel ik het steeds moeilijker krijg om die af te lezen - lol !

Maar ja, dan kopen we een merk met een loepje op. :smile:

1 like

Vind het echt een schitterende klok… De bezel past heel goed bij het horloge… En vind de achterkant heel mooi!

Dit oude topic van @vierport nieuw leven ingeblazen ipv een nieuw topic.

Heeft iemand hier op het Forum zo’n Globemaster in z’n bezit (gehad)?

De blauwe Globemaster blijft lonken.
De dikte valt me mee voor Omega begrippen. Afmetingen zijn fraai en de kleur blauw is perfect.
Maar ik twijfel over de bezel (kleur; tungsten?) en de datum plaatsing. En nieuw duur voor mij voor wat je krijgt.

Iemand echte ervaring inmiddels?

Ik vond de Globemaster direct na introductie echt een vreemde eend die teveel op dat andere grote merk wou lijken.
Na een paar keer in het echie gezien te hebben,vind ik hem eigenlijk wel mooier dan die andere,ware het alleen al de fluted bezel die wat subtieler is.

Wel erg prijzig.

1 like

Zal historisch allemaal wel kloppen, maar met de ster op de dial vind ik het meer een Zenith dan een Omega

Geen ervaring, kan alleen melden dat deze nieuw door Mall of the Watch wordt aangeboden voor €4350,-

https://www.chrono24.nl/omega/globemaster-39-mm--13030392103001--id4501651.htm

1 like

Ik vind het een prachtig horloge, heb er onlangs (tijdens een buitenlandse reis) serieus over nagedacht. Moest een paar keer overstappen en 'n weekendje overblijven, dus had ruim gelegenheid verschillende dealers te bezoeken. Alle versies geprobeerd, ook in directe vergelijking met allerlei concurrentie.

Vond 'm voldoende onderscheidend vergeleken met ‘het andere merk’, mooi afgewerkt - prachtige kleur ook, zeker op die pie-pan dial - en de technische specs liegen er natuurlijk niet om. Het mooist vind ik de subtiele gepolijste randjes op de brushed kast. En de achterkant is natuurlijk een feest voor het oog. Wel vond ik 'm door de vrij aparte lugs optisch wat hoog op de pols liggen.
Ik las op de forums trouwens vrij veel commentaar op de aansluiting van band op kast (veel ruimte) maar dat vond ik alleszinds meevallen.

De prijs vs. Omega adviesprijs bleek trouwens boterzacht onderhandelbaar, kwam ik achter. Na wat praten (en schuiven met rekenmachientjes) bij de AD ter plaatse kwam ik iets onder de eerder genoemde prijs (wel alleen op voorraadmodel, dus alleen die met lederen band, ook geen straf).
Jammer genoeg had ik technische problemen met m’n creditcard (!) en niet de gelegenheid op korte termijn terug te komen… karma, denk ik… :frowning:

Wat snelle winkelfoto’s:

2 likes

Prachtig, daar wil ik mijn AT wel voor wegdoen!

Ja ik vind deze Omega ook heel erg mooi, m.n. op leer. De ss band vind ik niet zo. Maar oelala die prijzen…maar ach men moet kunnen blijven dromen :grinning:

Wat me trouwens opviel was het geringe verschil in prijs tussen op staal en op leder. Nog geen honderd euro.
Maar (later) een losse band erbij kopen, dan word je ouderwetsch gepakt…

Pff…moet je voor de gein eens kijken hoe Damasko dit doet. Meerprijs voor een ss band is Eur 600,-- tov horloge van pak-m-beet Eur 1.300. (is dan wel de bijzondere ice-hardened techniek, en een geweldig stukje vakmanschap ihb de sluiting…maar toch). Plus het horloge opsturen naar Damasko (en minimaal weken kwijt) omdat de band ‘op maat’ moet worden gemaakt voor ieder horloge. Beter meteen de ss band erbij kopen dus :joy:

Mooie foto’s en bedankt voor je heldere reactie!

Denk je m nog te gaan aanschaffen?

Vet!

Was me nog nooit zo opgevallen. Mooie bandaanzet. Dikke bandenswapper dus :slight_smile: De wijzerplaat oogt op sommige (andere) foto’s wel wat te heftig met die facetten. Maar dat zal in het echt een kwestie van “erop of er onder” zijn.

Oja… Voor een “dresser” zou de band iets subtieler mogen misschien. Maar ook dit is irl waarschijnlijk beter te beoordelen.

Ja, ik zou wel willen. Op dat moment stonden de sterren blijkbaar net verkeerd… had er alleen zo de balen van dat ik (bij wijze van troost) in de tussentijd alweer twee Russen erbij heb gesprokkeld. Weliswaar heel andere bedragen, maar de verzameling wordt er natuurlijk niet kleiner op.
Eerst maar even afwachten of ik daar binnenkort nog terugkom, heb de plaatselijke dealer i.i.g. nog in de Whatsapp staan :spy: - hij gaf aan dat het aanbod bleef staan…

1 like

Het origineel is ook mooi

1 like