Omega in de prullenbak of bewaren

ook dat is geen indicatie of het echt of nep is.

Ik riep ook dat het prullenbak waardig was,maar zonder het uurwerk gezien te hebben kan ik daar geen uitspraak over doen.

Mijns inziens wordt er soms wat al te gauw geroepen dat een horloge niet origineel is. Eerst maar eens laten openen en het uurwerk bekijken.
Op het eerste gezicht lijkt het mij qua stijl de damesversie van een gouden 32mm De Ville (eveneens een handopwinder) die ik mijn bezit mag noemen en die evenmin aan de achterzijde gesigneerd is:

Alleen lijkt de band van het damesmodel, als deze origineel is, niet bij het horloge te horen. Ik zou hem ouder schatten.

Lijkt me wel echt. Is helaas nakkes-nada waard. Jammer, omdat het uurwerkje waarschijnlijk best fraai zal zijn. Heb diverse dames-Omegaā€™s gedaan - waaronder de kleinste automaat ter wereld, ongeveer de diameter van een 2-eurocent-munt - en het blijft mooi spul. Maar ja - de meeste dames die met zoā€™n horloge in een horlogezaak/atelier komen, willen er een kwartswerkje in hebben omdat ze met hun artrose-vingers de kroon niet meer kunnen verdraaien. :neutral_face:

Bedankt voor het meedenkenā€¦ wordt vervolgd!

Gooi maar in mijn prullenbak. Alvast bedankt.

Dan zet ik het vuilnis wel voor je buiten :stuck_out_tongue:

Open laten maken enā€¦
Toch n echte Omega denk ik.
Helaas heeft de kunsstof ring die er in zit het niet overleefd.

Iemand enig idee hoe dat op te vullen?

Natekenen in 3D CAD en 3D laten printen;
Doe ik regelmatig met kuststof onderdeeltjes; is tegenwoordig niet zo duur meer.

Bedankt voor de tip, maar dat gaat hem voir mij niet wordenā€¦

Ik heb de losse stukjes er weer in gekregen, dus binnenwerk zit weer op zijn plaats.

Voor zover ik hem (haar) heb kunnen vinden betreft het een 5110508, met een 17 jewel calibre 625.
Leren bandje erom enā€¦ afwachten of ze ooit gedragen gaat worden. In ieder geval blij dat ik weet wat het is!

1 like