Omega in kringloopwinkel

Nee inderdaad, daar wil ik voor een habbekrats dingen vinden waarmee ik vervolgens m’n achterbuurvrouw namens mij laat aanschuiven bij Tussen kunst & kitsch.

5 likes

En dan te bedenken dat ze alles gratis ophalen en/of laten brengen… en nog kieskeurig zijn ook :sweat:

3 likes

Zo gek toch niet?
Voor 99% halen ze zooi op, net niet spullen.
Als ze dan een keer wat leuks hebben dan snap ik dat ze dit niet verpatsen voor een habbekrats.

4 likes

de een wel de ander niet hij is echt maar heeft wel veel mooite nodig

waarde 150 tot 200 euro door dat die service nodig heeft en de plaat behoorlijk verot is

Zoals die kringloop winkels inmiddels zelfs in grote ketens beginnen te opereren, is het gewoon ordinaire commercie… leuk als je wat vind, maar bij sommige toko’s wordt het echt interessante (zoals horloges) niet eens aangeboden. Dat gaat gewoon naar de diverse dealers.

Het oorspronkelijke idee, een betere samenleving die goede spullen een tweede of derde leven gunt, voor mensen die het minder breed hebben, dat is er wel een beetje vanaf.

6 likes

Ook een dagje Delft geweest? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik heb een week of twee geleden ook alhier een vraag gesteld over dit horloge.

Voor de goede orde, deze kringloopwinkel is net even anders dan andere kringloopwinkels.
Hier kun je een ‘plank’ huren om daar jouw spullen te koop te zetten.
Er zijn dus geen schenkingen o.i.d. aan deze winkel die ze dan weer verkopen, maar particuliere verkoop.
Toen ik wat vragen stelde over het horloge, heeft de mevrouw van de winkel de eigenaar gebeld om de vragen beantwoord te krijgen.

Na de door mij verkregen informatie van het forum, heb ik hem (ook) laten liggen.

1 like

Klopt!

1 like

Kringloopwinkels nemen lang niet alles mee. Bovendien barsten ze vrijwel allemaal uit hun voegen. De “kringloop” stagneert.

Welke kringloop is dat dan? Deze ken ik volgens mij nog niet.

1 like

Ik ken dit concept als “mijntafel_punt_nl”

1 like

Deze heet 'T Riethaantje. Volgens mij een lokaal gebeuren.

1 like

Ik kom ook uit de regio. :slight_smile:
Typisch een winkel waar ik normaal aan voorbij loop zo van de foto’s te zien.

1 like

Ja dat klopt. Erg leuke winkel en een erg vriendelijke eigenaar.

1 like

Die lui krijgen vaak alles voor niets, rotzooi nemen ze niet eens mee, ze zoeken alleen de goede spullen er uit. Een grote nepperij die zgn kringloopwinkels. In Nijmegen zit ook een stichting die zgn voor goede doelen 2ehands spullen verkoopt maar de mooie spullen werden allemaal vooraf aan handelaren verkocht en het geld ging in de broekzak hoor.