Wie wil er een gelikt horloge? Zijn wij nou mannen of…
Die Railmaster wijzers zijn gebrushed in de zelfde stijl als de plaat. Dat is dus een bewuste design keuze.
Zoals beloofd, en nog niet optimaal, want dan zou ik een tentje moeten hebben. Maar zoals @JR001 zegt, het is een design ding.
Ter vergelijk, GS heeft altijd het aflopende gepolijste en messscherpe randje. Maar dat is ook een klasse apart.
Verder is het inderdaad ook het bijzondere aan deze Railmaster, vind ik. Alles, maar dan ook echt alles (bijna dan, want de binnenranden van de vouwsluiting zijn het enige wat niet gebrushed is) is gebrushed, tot aan de schroefjes van de band aan toe. Waarbij dan het licht weer even niet mee speelt en impliceert dat er een polished schroef in zit.
Foto twee is echt een schot in de roos!! Compositie top, en die seconde wijzer die beweegt lange sluitertijd
Mijn (kleine) omega seamaster - nieuw gekocht als kado voor mijzelf voor mijn allereerste job (inmiddels alweer ff geleden)!
Mooi!
Ziet er goed uit. Ik vond het oude museum een beetje tegenvallen. Dit ziet er beter uit!
Ja ik heb ook in het oude museum geweest en dit is een stuk uitgebreider.
Je start met een (vond ik wat tegenvallende) 3D presentatie… een filmpje dat wordt afgespeeld om je heen terwijl je in een ruimte staat. Het was leuk bedacht / gedaan maar het filmpje vond ik niet zo boeiend
Daarna kom je in de museum ruimte die lange wand vol staat met horloges. Elke vitrine staat voor een jaar met horloges uit dat jaar / periode. Er stonden prachtige exemplaren tussen!
Midden in de ruimte staat eerst heel veel info over de Olympische spelen, daarna over dames horloges en daarna over de Speedmaster en James Bond. Wel leuk gedaan allemaal maar ik heb weinig geduld om bij elke luisterpaal het verhaal te gaan luisteren / ben meer het type ‘plaatjes kijken’ Voor iemand die graag de diepte in gaat is het allemaal heel leuk gedaan.
Van zelf een stukje sprinten / startpistool bedienen / tijd opmeten en een foto zien van je tijdsmeting(zie je op de foto hieronder) tot aan een Speedmaster kast voelen (serieus je hand door een gat steken en dan voel je een Speedmaster).
Ook stonden er de Omega’s van John F Kennedy en Elvis Presley. Nog een stukje over duiken en een filmpje (die je bekijkt in die grote Speedmaster kast) over de maandlanding
Nouja het was leuk om te zien. Voordat je het Omega museum inloopt kom je ook door het Swatch museum met iets van 6000 Swatches uitgestald. Dat is op de andere verdieping (waar je overheen moet om in het Omega museum te komen )
Er is nu ook een Omega boutique bij.
Denk net andersom Maar wel erg mooi!
Een van de mooiste mijn inziens.
Heb zelf de automatische variant.