Omega Only (Deel 2)

Ik ben blij dat ik hier weer mee kan doen. :grin:

23 likes

Ik kwam dit plaatje online tegen met alle generaties van de Seamaster 300m. Bij de laatste drie generaties zat er steeds 6 jaar tussen. Ik ben heel benieuwd of Omega dat blijft aanhouden en in 2024 met een nieuwe generatie op het toneel verschijnt.
Of zouden ze de noodzaak voelen om een update naar voren te halen? 55 uur power-reserve is natuurlijk niet slecht maar Rolex en Tudor halen al met gemak 70 uur, in een veel dunner case design.

5 likes

Ik ben laatst bij Omega gaan navragen of het quick-change systeem binnenkort naar de 300m zou komen. Dat was niet zo.

An update from the bracelet is not foreseen in the near future but we will pass the suggestion on to the appropriate departement.

Heb ‘t vermoeden ze de cadans vasthouden.

1 like

Cal 8800 is bijna halve mm dunner dan de 5402 uurwerk tudor en 1.4 mm dunner dan de 5612 lees ik :grimacing:
Dikte kast zal door de open/zichtachterkant komen misschien!

Ik ben zelf wel tevreden over de gangreserve vsn mijn 8800.
Merk nauwelijks verschil tussen net volledig opgewonden en aardig leeg .
Volgens de specs van mijn uurwerk is het verschil tussen 100% en 33% nul sec.
Bij de tudor pelagossen die ik had was dat verschil echt merkbaar ( maar tegen die tijd had mijn 8800 al stilgestasn natuurlijk :rofl:

Ik bedoel wat extra uren zegt ook niet alles .

1 like

21 likes

Lekker hoor @SuperC!

Ik heb komende zaterdag een afspraak bij een lokale juwelier om over dit model te praten. Ik sta te popelen! Ook wel spannend. Het zal m’n eerste grote aankoop worden.

Korting-onderhandeltips van jullie allen zijn welkom.

2 likes

Heel mooi ! Ook al ben ik meer een Speedyfan

13 likes

Ja plus wellicht ook door de dial. De keramische plaat lijkt relatief dik te zijn, als je ziet hoe diep de datumschijf ligt. En wie weet hebben ze wat marge ingebouwd om bij een volgende generatie makkelijkere met een dunnere kast te komen. :sweat_smile:
Ik vind de Seamaster 300m een schitterend horloge! Maar hij is aan de pols wel aanmerkelijk zwaarder dan m’n BB58. :crazy_face:

1 like

Ik denk dat je enorm verast zal zijn. Dit model is nog zoveel mooier in het echt!

17 likes

Wat een gave combinatie!

Deze foto’s doen het blauw eer aan zoals ik ‘m voor ‘t laatst bij de juwelier zag.

Ik heb er he-le-maal kriebels en hartkloppingen van. Kanniewachten!

P.S.
M’n eerste kennismaking met de blauwe 300m op staal:

14 likes

Mijn tip, koop die van @SuperC

https://www.ten2two.nl/product/omega-seamaster-diver-300m-42-blue/

3 likes

Echt een heerlijk horloge.
Foto is even uit het archief.

5 likes

Dank voor de tip, @tijdig!

Zag ‘m staan. Wil ‘m voor een speciale gelegenheid graag bij m’n lokale juwelier halen.

De bookmarks voor TenToTwo enz. enz. staan klaar ter inspiratie voor latere NA’s.

3 likes

Ook mooi aan de onderkant :heart_eyes:

18 likes

Hij is zwaarder maar ik kreeg de band van de 58 niet passend ; geniet nu dagelijks van de microverstelling van mijn smp 300 en het mooie uurwerk :heart_eyes:

2 likes

Dat uurwerk is echt prachtig😍

1 like

20 likes

Mooie foto’s!

18 likes