Omega Only (Deel 2)

De mooiste generatie Planet Ocean naar mijn mening :heart_eyes:

1 like

Is ook mijn favoriet.

1 like

Komt door case shape. Heel erg gelijk aan de originele Seamaster 300.

Zou het bijna de moderne opvolger willen noemen.

En heeft toch alles wat je wilt hebben, degelijke band, applied logo, funky markers met de open 9, en nog echt redelijkbetaalbaar.

Bezel en plaat vind ik ook mooi. Gewoon goed model.

1 like

Moet er nog steeds eentje passen. Ben bang dat de 42mm te groot is voor mij.

9 likes

Inderdaad, het wordt wel weer tijd voor nieuwe foto’s…

Eerst maar ééntje van medio maart :grin:

19 likes

Choices…

9 likes

Ik post de vraag hier ook maar, excuus als dat niet hoort.

Ik ben mij aan het oriënteren op mijn eerste “echte” (lees: >1k€) horloge. Dat het een Speedmaster gaat worden is wel duidelijk.

Maar welke?

Ik vind de Speedmaster Pro Hesalite heel erg mooi. Vooral op leer. Prachtige dial. Het mooiste element vind ik de platte bezel, waar het glaasje bijna als een bolhoedje op ligt. Maar: hij heeft geen datumfunctie. Dat vind ik best een gemis.

Gister viel mijn oog op de Mk40/Triple Date. Laat qua datumindicatie niets te wensen over. Welk jaar het is weet ik meestal nog wel. Echter, deze heeft een bezel die schuin oploopt. Dat vind ik heel jammer, want dat is wat de Speedmaster een Speedmaster maakt. Die schuine bezel schijnt ook te gelden voor alle andere speedies met datum die ik kan vinden. Met uitzondering van de ‘57, maar die is boven budget.

Mijn vraag: zijn er Speedmasters met een datumaanduiding, doch een vlakke bezel, onder de 5k€?

Ik heb maar een kleine aanleiding nodig om mijn toolwatch te posten (voor zover een Ikea pakket in elkaar freubelen met dochterlief klussen mag heten).
Case van de sm300 (watchco) is top!

8 likes

17 likes

Ik dacht al, waar is ie gebleven?
Ik zag alleen maar speedy’s van je…
Maar gelukkig, is ie weer!

1 like

Ik miste ‘m ook :joy::ok_hand::+1:

2 likes

Weet iemand het referentie nummer van deze witte met zwarte bezel?

Bvd

Is het deze?

1 like

Dacht ik ook al, kunt alleen op de foto niet goed zien of de Speedmaster bij Bernie ook die oranje wijzer heeft.

1 like

Merci :ok_hand:

Dit zocht ik:

1 like

Geen idee of het hier überhaupt thuis hoort en/of het al eerder is gepost, maar ik keek hier toch wel even van op. Poging van Omega om de AD te omzeilen? Deden ze al met de Speedy limiteds natuurlijk maar toch.

Even klikken:

1 like

Belachelijk!!!

Hoe moeten de grijze dealers nog aan hun handel kunnen komen als de AD’s gepasseerd worden :rage::wink: ?

3 likes