Bij die van mij €700…
Mijne is een heritage instappertje bij Omega, een Ploprof heeft natuurlijk wat meer techniek aan boord en staat een stuk hoger op de ladder, maar toch stevige prijsverhogingen voor het volledge gamma vind ik.
Wel een gaaf model!
Dit ben ik volkomen met jou eens.
Had laatst gehoord dat heel veel juweliers binnenkort geen Omegas meer mogen verkopen en dat alleen nog AD’s zoals S&C / Gassen enz het mogen verkopen. Op deze manier probeerd Omega zich dan nog hoger in de markt te presenteren ( hoger segment ) dus ik vermoed dat begin 2023 de prijs weer omhoog gaat…
Ik hoop juist dat dat de ADs die aan de kant worden gezet hun voorraad met korting verkopen want ze zijn niet meer gebonden aan eisen van omega.
Ja, ook al gelezen en gezien.
Jammer dat opkloppen van het imago van Omega tot een 'exclusief ’ merk. Ze worden aan list prijs met mooie korting zelfs heel duur heden ten dage.
Longines gaat erachter aan qua prijs. Net onder omega…
Dat doen ze hoor, naar ik soms zie in het aanbiedingen gezien topic maar dat is natuurlijk iets tijdelijks.
Na enkele weken zijn de parels er snel van tussen als de prijs goed is.
Idd, en het einde is (nog) lang niet inzicht wat de prijzen gaan doen. Denk dat één factor een hele belangrijke rol gaat spelen en dat zijn de grondstoffen. Die zijn nu al behoorlijk prijzig en dat loopt alleen maar op vermoed ik. Niemand kan in de toekomst kijken dus we zien het wel…
In zo,n klein ding zitten toch bijna geen grondstoffen? Rubberband bij omega kost 300 euro. 2 rubberbanden van een goed frans merk voor op de auto kosten hetzelfde.
Doel nu trouwens op materiaal zoals titanium enz
En een titaniumband? Al geïnformeerd?
Dat ga jij niet redden met een titaniumband😉
Er gaan ook geruchten dat ze de Ploprof weer naar staal willen fabriceren omdat de grondstoffen zoals bijvoorbeeld(titanium) veelste duur wordt. Weet niet of het gaat gebeuren maar die geruchten doen nu zijn ronde.
De sur373p1 van seiko is kast en band titanium. Kost ongeveer 260 euro… De supply chain manager van omega moet gewoon beter inkopen!
Ps, ik heb gewoon de rubberband en vouwsluiting. 600 euro .
We gaan ze eerst wassen hopelijk krimpen ze nog een beetje
Was het zo erg dat ze het toegeven?