Omega Only (Deel 3)

Gepast bij S&C, en wmb net iets te groot. Zou de vorige SMPc me wel goed passen, of beter naar de midsize kijken?

11 likes

Midsize als in 36mm??? Mijn mening is niet doen.Die je nu omhebt staat prima en anders op rubber proberen dat draaht iets kleiner.

2 likes

20 likes

zo ziet er bij mij uit op 17cm pols.

8 likes

Die is 41mm dus denk het wel, die komt er ook goed uit in dit verhaal:

2 likes

Om onder 3000 tegenwoordig nog uberhaupt iets fatsoenslijks te krijgen van Omega is een uitdaging…Die prijzen gaan maar omhoog de laatste jaren.

Vind jij die mm verschil echt het verschil maken tussen kopen en laten liggen? Ik hou van de datum op 6, vorige generatie van de smpc was voor mij nooit een optie dus. :+1::slightly_smiling_face:

Kan precies de scheidslijn zijn tussen net te groot en precies goed. Dikte van het horloge speelt natuurlijk ook een rol en de open caseback op de 4de gen zorgt denk ik voor iets meer hoogte.

Nou 1mm diameter maar bijna 4mm in lug to lug als ik het goed lees?

Klopt, door de glazen caseback ligt hij niet helemaal op de pols. Aqua terra heeft hetzelfde nadeel. Ik vind ze beide zeer mooi dus dat vergeef ik ze.:sweat_smile:

Ik heb 3 nieuwe Seamasters gehad, maar ondanks mijn verwoede pogingen kwam de klik maar niet.
Toen kocht ik de Peter Blake, en daar was de klik. Draagt ook veel lekkerder doordat hij platter en lichter is.

Misschien is het het glimmende keramiek van plaat en bezel wat me stoort. Misschien de wijzers en plots.
De Peter Blake heeft ook dat metalige wat ik toch mooier vind.

En de 41mm draagt als een 40.

Hier een vergelijk met een 40mm horloge die zelfs groter draagt. Sorry, ik heb op dit moment maar 1 Omega, dus moet ik wel iets van een ander merk ter vergelijking gebruiken.

19 likes

Mooi! Is dat een Artem strap?

1 like

De Peter Blake is de lekkerst dragende en best afleesbare Omega duiker. Zonder de Bling van de keramische versies. Absoluut.

24 likes

Ja klopt :+1:t2:

@Paraflex
Hoe bevalt die?

1 like

Echt super.
Ik heb hem 1 op 1 vergeleken met een originele van Omega, en eerlijk gezegd vind ik deze Artem beter. Hij is ook beter bestand tegen water.

1 like

Mocht je er willen heb ik nog wel een z.g.a.n. liggen met grijs stiksel @Phil3

1 like

Keuzestress :grin:

20 likes

Makkelijk, de middelste. :rofl:

1 like

12 likes