Omega Only (Deel 3)

23 likes

16 likes

14 likes

Vandaag geleerd van @Horloge24 dat dit niet het geval is.
De 98000085 is niet officieel bijbehorend bij de 2254.50.

Dank daarvoor. Het past wel naar het schijnt.
Ik vind het mooi staan in ieder geval.

13 likes

Daar sluit ik me bij aan :ok_hand:t3:

3 likes

Dit bandje is er heel gaaf bij!

2 likes

Ik ook! Ga binnenkort de orginele rubberen Ploprof band bestellen, maakt het toch weer een ander horloge :upside_down_face:

2 likes

Dat zou een erg mooie toevoeging zijn :sunglasses:

1 like

De daily met een nieuw bandje! Draagt toch comfortabeler dan rubber wat mij betreft…

18 likes

“Eyes on the Stars” :rocket: :star2:

21 likes

Geachte Omega Onlylieden,

Wie heeft er ervaring met een Aqua Terra 2518.50, of kan mij helpen met mijn luxeprobleem?

Dit is voor mij waarschijnlijk (of de GS sbgv223, ben nog aan het denken) het perfecte horloge voor in de toekomst : quartz, waterdicht, kan tegen een stootje, geen dure beurtjes.
De belangrijkste vraag is echter de maat. Een krappe 37 mm :grimacing:, maar het draagt ongetwijfeld groter als ik de lugmaat zie?
Plus nog een belangrijk punt : een verstelbare sluiting. Bij de standaard band zit dat er niet op, en is voor mij eigenlijk wel een must ivm zwemmen/sporten/klussen etc. Uiteraard staal only, leer is niet aan mij besteed. Welke band zou daar later op kunnen :thinking:

Ben totaal niet thuis in Omegaland, dus wie oh wie zorgt ervoor dat ik binnenkort hier mijn foto`s kan posten, en niet in het GS topic?

Wie haalt mij over de streep om voor Omega te kiezen:
Omega 2518.50 : ouder maar goedkoper, stevige dikke stalen band (hou ik van). 37 mm, maar zegt niet zoveel.
GS sbgv223 : jonger maar wat duurder, plattere subtiele band (mooi maar toch…). 40 mm.

Beide merken zijn voor mij prima, dit is echt een 50-50 op dit moment.

Mocht er iemand zijn die van zijn 2518.50 (met of zonder stalen band) af wil? Kom maar op :sunglasses:

7 likes

Mijn vriendin draagt de 36mm, hoewel dit prima op mijn pols van ongeveer 17cm past. In mijn optiek een van de mooiste AT’s die er is. Zie hier een foto om mijn pols.

En hier eentje van mijn eigen AT.

10 likes

16 likes

6 likes

Je kan nog een paar dingen in overweging nemen:
Bij beide horloges is de bezel glad en er komen bij dagelijks gebruik vrij snel krasjes op. Een GrandSeiko SBGN00x gmt of de SBGV24x bijvoorbeeld heeft geen gepolijste bezel. Net als nu bij je Aquis, daar heb je ook heen ‘last’ van de haarlijntjes.
Een Omega Railmaster of IWC mark xx heeft ook geen gepolijste lunette, dat is wat ik bedoel.

De Aqua Terra van één generatie later (zoals @Niels1983 laat zien) heeft rhodium wijzers en indexen, dit is erg gaaf. Ik weet niet of de AT die je laat zien dat ook heeft?, dat is iets om nog uit te zoeken.

Ben benieuwd waar je uiteindelijk op uitkom. Ook wat betreft de sluiting :slightly_smiling_face:

1 like

Nu weer twee dagen om de pols en hij draagt inderdaad perfect.

1 like

Ik heb even bij Seiko gekeken:
Onderdelen voor dit horloge worden niet geleverd. Alleen Grand Seiko dealers kunnen Grand Seiko horloges ter reparatie aan ons bedrijf toesturen.

En de Omega is bij meerdere bedrijven wel te servicen dan ben je dus niet alleen afhankelijk van de importeur.

Succes met je keuze.

1 like

Geen problemen mee :slightly_smiling_face: :+1:t4:

GS quartz : waarschijnlijk tot mijn dood geen service nodig :grin:
Nah ja, wat pakkingen maar dat komt vast wel goed.

Bedankt heren voor de reacties :+1:t4:

Ik denk een compleet andere band (is niet erg), maar kan het nog niet vinden. Komt goed.

2 likes

Klopt helemaal. Dit is gewoon de band van de huidige Seamaster.
Waarom ik dan voor deze heb gekozen? Omdat ik hem veel mooier vind, dan het model wat bij mijn SM hoort :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

26 likes