Omega Only (Deel 5)

Mooie band ook

1 like

Mooi! Geniet er van!

Deze net wat liefde gegeven, was gevallen op de pusher, dus tijd voor volledig onderhoud.
Ook wijzer weer origineel zoals het hoort.

26 likes

Tnx, zo blij mee dat ik een reserve erbij heb genomen:

22 likes

heerlijke combi zo! band en stiksel passen precies qua kleurstelling :star_struck:

1 like

Dat is niet de enige perfecte combo die ik heb:

2 likes

Dit maakt de horloges wel af! heerlijk hoor

2 likes

Ligt het aan mij of is de datumschijf niet helemaal gecentreerd in het datumvenster. De zeven lijkt niet helemaal in het midden te zitten vanuit deze hoek.

waarschijnlijk is de datumschijf bezig om van 6 naar 7 te gaan, en zal deze om 12 uur verspringen en in het midden uitgelijnd staan vermoed ik.

2 likes

Ik heb zelf ook een Seamaster, maar daarvan verspringt de datum om klokslag middernacht en voor die tijd blijft de datum netjes in het midden van het venster

Ik zal het een controleren maar denk dat hij begonnen is met “verspringen” . Wel goed opgemerkt.

Ik wist niet dat Omega ook instant date change uurwerken had, ik dacht alleen semi instant.

je kan wel gelijk hebben, en dan klopt niet wat ik zeg dat het exact om klokslag 12 uur verspringt, maar ik kan me ook niet herinneren of voorstellen dat hij kwart over tien al begint met verspringen. Ik ga vanavond ook even goed kijken op mijn eigen Seamaster

Ik denk dat die tussen 23.50 en 00.10 verspringt waarbij het van dag tot dag eerder of later gebeurt dan de dag ervoor, dus semi. Slow change duurt zelfs een paar uur.

1 like

Even getest en klopt inderdaad. slow change
Nu staat hij dus wel exact in het midden.

13 likes

Denk eerder dat het een semi instant change is dan slow, de laatste komt niet veel voor bij mechanische maar eerder bij quartz uurwerken.

1 like

Top! En natuurlijk de groeten van zn broertje

24 likes

Constellation uit 1992. Alvast 'n plaatje uit aan het zoeken voor morgen.

11 likes

Rest van de familie

26 likes

Prachtig setje!

1 like

Dat is een heel erg mooi set.