Voor het eerst op de rubberband, de afwerking en aansluiting van het geheel is indrukwekkend
Dacht leuk om hier te laten zien,
Side note . Omega heeft t coaxiale escappement ontwikkeld zonder smering en is hier van terug gekomen en het is nu een gesmeerd escappement
Artikel uit 2001 alweer
Ik blijf hem schitterend vinden
Staat mooi! Draagt super ook en inderdaad wel kwaliteit. Ik heb op de smp die ik had veel gewisseld met mesh en nato, maar kwam toch steeds terug bij rubber.
deze zou net zoals sommige elite eenheden van bepaalde landen een seamaster hebben kunnen kopen, een optie zijn voor gevechtspiloten had ik begrepen.
Er is in Amerika een Charles Laevens als head of retail van Omega, misschien heeft die een serie laten maken?
De special forces hebben volgens mij nooit een nummer, dus ik denk niet dat die daarbij hoort.
Lijkt mij meer op een flightmaster dan een speedmaster, wel mooi!
Het is niet de mooiste foto, maar wilde even met jullie delen dat mijn PO weer een aantal battlescars verdiend heeft bij het snoeien en shredderen in de achtertuin. Heerlijk dat ik dit horloge draag, in plaats van andersom. Met recht mijn daily beater!
Knap dat je dit kan.
Ik zou dit niet over mijn hart krijgen als er een G-Shock naast de Omega ligt om in zulke gevallen te dragen.
Ik snap je wel. Vond het in het begin ook spannend. Maar hij draagt het allerlekkerst van al mn horloges, loopt +0 seconden per dag en kan dankzij zn toolish uiterlijk best een krasje hebben.
Tijdens de vakantie mijn vrouw in het zwembad rondgedragen waarbij ik het horloge tegen een bankje onderwater klapte. Zat redelijk wat kracht achter. Als je heel goed kijkt zie je dat 2 tanden op de lunette tussen de 40 en 50 het licht net iets anders vangen, doordat ze iets afgevlakt zijn. Wetende hoe hard het ging ben ik super verbaast dat de schade zo miniem is. En deze lichte schade herinnert me aan een heerlijke zomervakantie in Nederland, prachtig toch?
Het horloge blijkt overigens verder heel robuust, de kast en de keramische lunette zijn nagenoeg krasvrij. Band is wel goed bekrast en gebutst. Niets dat bij een service niet even opnieuw gebrusht kan worden. En ik geniet ondertussen dag in dag uit van een horloge dat volledig van mij is en zijn werk goed doet. In de toekomst nog een leuke fluted datejust 36 voor speciale gelegenheden en ik heb de hobby uitgespeeld.
Edit: het is ook makkelijk omdat ik niet van plan ben om deze te verkopen. Als ik me geen zorgen hoef te maken over restwaarde maakt het allemaal plots niets meer uit
Gaaf!
Inderdaad, na het klussen mee onder de douche en klaar . Hoewel voor echt hakken, breken, hameren leg ik een mechanisch horloge toch ff weg.