Omega Only (Deel 6)

19 likes

22 likes

25 likes

De 300, prachtig.

1 like

29 likes

20 likes

Heel gaaf horloge!

Ik ben zelf ook (met een schuin oog) op zoek naar een Peter Blake. Hopelijk kan ik er komende tijd een keer één passen ergens.
Maar tot die tijd, zijn er specifieke punten om op te letten bij advertenties? Natuurlijk zijn algemene staat, goede documentatie en (recent) onderhoud belangrijk.
Iemand nog een goede tip voor andere punten om op te letten?

1 like

Had je deze al gezien?

1 like

10 likes

Bedankt! Heel attent :slightly_smiling_face:

Ik ken deze partij Ten2Two niet, zijn die een beetje betrouwbaar?

Verder is deze advertentie voor de quartz versie. Absoluut niks mis mee, maar ik zoek de automaat (herkenbaar aan regel “chronometer” op de dial) en dus model 2254.50 en niet deze 2264.50.

1 like

Is beter bekend als @SuperC hier op HF.

1 like

Foto’s van de zijkanten zijn cruciaal. Je wil zien of de curves rond de crown guards zoals origineel zijn. Zelfde voor het randje/bevel chanteren onderaan, dat mag niet te erg zijn.

Het is lastig kijken, want kwaliteit van foto’s en spiegelingen beïnvloeden eea wel.

Als je eenmaal weet hoe het er uit hoort te zien weet je vaak snel wat je voor je hebt.

Ik vind service inmiddels ook bepalend, wel na conditie van de kast, kans op noodzaak is hoog en dat is tegenwoordig 800 euro bij omega. In het aanbod zit alles door elkaar.

2 likes

Dit.

1 like

@LumeInTheDark
Even snel wat foto’s voor je gemaakt. Dit is hoe ongepolijst er uit ziet:

20 likes

Exact, maar dan was chanteren eigenlijk ‘chamfer’.

Bij phil zie je hoe het hoort, maar zie je ook dat het gepolijste deel invloed heeft van het shot.

Symmetrie moet er ook duidelijk zijn, een shot recht op de kroon is veelzeggend.

2 likes

In Eindhoven ligt bij pijnenburg eentje. Duidelijk gebruikt en helaas de bond band ipv de speedy band. Wel flinke prijs voor een niet geserviced exemplaar met de minder gewilde band. Of de kast mooi is kon ik via de etalage en chrono24 foto’s niet goed genoeg beoordelen.

Ik ben heel blij met m’n nieuwe Omega. Zo’n mooie dial met het zwart en oranje.

24 likes

@Undy en @Phil3 heel erg bedankt voor het delen van jullie kennis!! Super informatie :smiley:
Ook dank voor de foto’s van je horloge @Phil3 die heb ik opgeslagen met bookmark als referentie :pray:

1 like

14 likes

21 likes