Wat een gaaf ding! ![]()
![]()
Dank je wel. Ik ben een beetje verslaafd aan Omega horloges uit de jaren ‘70… ik vond ze zo tof!
ik ook…,
Ik weet het. ![]()
Op de tweede foto is te zien hoe Omega zelf een sluiting polijst bij de 1K service (schrik niet! Linksonderaan is een haar).
Ik luisterde vanmiddag een aflevering (nr. 30 om precies te zijn en die vind je hier Ep 30 - What Makes You Buy a Watch? Dial, Specs, or Pure Hype? - Watch You Talkin’ About | Podcast on Spotify) van de podcast “Watch You Talkin’ About”, waarin een item zat over de Moonwatch Speedmaster. En hier hoorde ik iets dat voor mij nieuw was.
Namelijk dat weliswaar 10 horlogemerken destijds door NASA werden aangeschreven, om mee te doen aan de tests die uiteindelijk moesten leiden tot het officiële horloge voor de astronauten van de Apollo 11-maanmissie. Maar deze uitnodigingen werden gestuurd aan de Amerikaanse kantoren (en dus niet de Zwitsere hoofdkantoren) van deze merken, met als resultaat dat slechts 4 merken horloges aanboden, om te testen: Rolex, Longines-Wittnauer, Hamilton en Omega. Hamilton werd direct gediskwalificeerd, omdat men -om onduidelijke redenen- een zakhorloge had opgestuurd. Dus bleven slechts drie merken over. In dit Fratello-artikel, is hierover meer te lezen.
【F】 How The Omega Speedmaster Became The Moonwatch
Maar goed, dit betekent dat Omega slechts met twéé andere merken hoefde te concurreren. Zeker niet de minste. Maar toch. Maakt 't voor mij wel iets minder ‘extraordinary’, dan wanneer in totaal inderdaad 10 gerenommeerde horlogemerken hadden meegestreden.
Vond het wel een interessant weetje. ![]()
Ik heb zelf twee Seamasters en geen Speedmaster en weet van dit (laatste) type ook niet bijzonder veel. Maar is dit common knowledge, onder Omegafans? ![]()
Submariner out
Seamaster in
Ik heb lang getwijfeld maar hij kreeg echt amper draagtijd… @Chearful12 hopelijk draag jij hem vaker!
je bent niet de enige,ik heb ook de sub ingeruild voor een seamaster 300m