Dat is wennen! Ik ben voor nu extra blij met mijn 39.5
Moo halfbewolkt licht in het Spoorwegmuseum. Dit ding grijpt nog steeds zomaar mijn blik en dan word ik zo vrolijk. Zelfs na ruim 2j bezit.
Is dit de 43.5 of de 39.5?
39.5! Op een pols van een goeie 17cm
Hoe draagt ie? Heb hem wel eens gepast en vond hem toe vrij bulky, maar misschien went dat.
Hij is een stuk dikker dan mijn Alpinist, Longines en ana-digi Breitling (quarts) maar hij draagt ondanks (of dankzij) zijn dikte erg prettig. De lugs lopen namelijk mooi naar beneden waardoor het geheel van band en horloge heel mooi om de pols sluit. Daarnaast loopt de lunette vanaf het glas af naar beneden, waardoor het horloge weinig randen heeft waar kleding achter kan blijven hangen. Alleen bij nauwsluitende jassen en truien merk ik dat ik het horloge eronder vandaan moet trekken als ik de tijd af wil lezen. Bij blousjes of andere kleding met stijvere hemdsmouwen gebeurt dit niet.
En hoewel hij wat dikker is, past de maat mij erg goed. Daardoor is het een kleiner horloge met enorm veel sportieve presence. Ik vind dat heel tof, ik hoef daardoor geen 42mm+ unit te dragen om het klatsergevoel te voelen.
Speciaal voor jou nog even een foto van mijn harige arm met aansluitende PO.
Dank voor de info! Zit er trouwens taper op de band? Toen ik dit model een tijdje terug paste vond ik de wijzerplaat te ‘cramped’, maar het kan ook goed zijn dat dat om de pols snel went.
Dat heb ik nooit zo ervaren. Geen taper op de band, wel erg solide en een quick adjust op de clasp. Een van mijn eigen irritaties is dat de accenten oranje zijn, ik had deze heel graag helderrood gewild. Zo blijft er altijd wat.
Alsof de wijzerplaat van de 43.5 mm te heet is gewassen. Iets waar veel duikhorloges voor vrouwen ook last van hebben. Te veel / te grote markeringen en tekst voor het formaat van de wijzerplaat, waardoor de wijzerplaat te ‘vol’ lijkt.
Beetje dit idee:
Hier ook goed te zien in vergelijking met een Rolex 16600:
Al hebben 5-digit Rolex duikers dan wel weer relatief kleine uurmarkeringen.
Wat was trouwens de reden dat jij ze toch steeds weer verkocht als ik vragen mag?
flipperitis denk ik, ik wil geen grote collectie horloges, dus dan verdwijnen ze weer, en komen ze weer terug, heb ik met zo’n 10 modellen, had ze allemaal kunnen kopen en houden maar dat is ook weer saai.
Ah ja, maar jij geen last hiervan:
?
nee, deze 39,5 op de foto is één van de mooiste wijzerplaten ooit (voor mij) en ik heb ook de 43,5 en 42 mm PO’s gehad.
en heb ook de 44 en 36 mm Promasters gehad, 38 en 42 en 44 Panerai’s ook trouwens en herken het “fenomeen” niet
De maat, de verhoudingen en de hoogglans van de wijzerplaat en lunette vind ik helemaal fantastisch. Niet te cramped voor mij.