Omega seamaster deville goud

Via een familielid komt er een Omega Seamaster Deville mijn kant uit.

Ik heb momenteel nog maar 1 foto die ik hieronder toevoeg.

Ik ga er voorlopig vanuit dat hij origineel is. De vraag is nu wat ik er mee ga doen, hij lijkt me goed gebruikt.
Is deze, buiten een onderhoud, terug in een betere staat te brengen? Ik ben niet op de hoogte of dat deze kast volledig goud is, of dat het eerder een laag is.
Verder zie ik op basis van de enige foto dat de band ook wat goede zorgen kan gebruiken. Is dit mogelijk gezien de constructie van de band?
Wanneer ik het horloge in het bezit heb ga ik langs een persoon/bedrijf die me kan zeggen of hij echt/origineel is en wat er aan kan gedaan worden en wat de prijs zou zijn.
Ik ben afkomstig van België, zijn er mensen die aanraders hebben inzake horlogemakers? Ik ben vertrouwd met de hf horlogemakerskaart, maar dit lijkt me zeer specifiek.

Iemand aanrader inzake horlogemakers in de provincie Antwerpen? Eventueel bij omega zelf gaan? Enig idee van de prijs een volledig onderhoud?

Ik kwam in mijn zoektocht volgend bedrijf tegen: https://www.ateliermeeus.be/

Ze hebben volgens hun website ervaring in restauratie en zijn een Omega service center. Iemand ervaring met deze?

Alvast bedankt

7 likes

Mooi horloge, kan denk ik wel wat onderhoud gebruiken zo op het eerste oog. Durft mij alleen niet te wagen aan een advies. Succes met deze mooie aanwinst.

Ik heb enkel ervaring in Nederland met Wesselink en Vreeker in Alkmaar welke ook officieel Omega service center is. Staat ook op de HF horlogemakers kaart. Ze hebben mijn Tissot Seastar Seven uit 1972 vakkundig gerestaureerd en een volledige servicebeurt gegeven. Het horloge was er slechter aan toe op het oog dan jouw Omega en de wijzerplaat zat los (draaide in de rondte) door valschade maar het eindresultaat is heel mooi en het uurwerk loopt weer binnen +/- 4s per dag.

Reken voor een automaat toch wel minstens 300 euro voor een volledige servicebeurt. Maar als het een echte Omega is dan is dat zeker de moeite waard.

2 likes

Dat zal moeten nog moeten blijken of hij echt is :slight_smile:

Niet zoveel Belgische bedrijven.

Omega minimaal 550 euro bij W&V. Omega Certified = aanhouden van de fabrieks-adviesprijzen.

3 likes

Ondertussen heb ik nog een topic gevonden op dit forum over atelier meeuws. Wanneer ik hem komende week hopelijk in mijn bezit heb even langsgaan.

1 like

En dan is dit een vintage. Afhankelijk van eat je wilt zou je dit ook via Omega zelf kunnen laten doen. Kost een paar centen en alles wordt vervangen wat omega goed dunkt.

Belangrijk om te weten of deze echt is en wat je emotionele waarde erbij is. Op basis ven deze foto is het lastig bepalen of het echt is. In eerste instantie ziet er ok uit.

1 like

Horloge laten servicen, band verkopen voor goudwaarde. Nieuwe band er op en klaar.

Geintegreerde band denk ik. Gaat lastig worden.

2 likes

Hoi George, deze is zeker en vast origineel. Bekijk even de achterkant van de kast, indien deze goud(kleurig) is, is het horloge vermoedelijk massief goud. Zo niet, verguld.

Wat betreft een onderhoudsbeurt, laat dit niet doen bij Omega zelf doen, te duur. Andere vakmannen kunnen dit minstens even goed. In regio Antwerpen denk ik aan ‘EST’ in’t stad, dit zijt vakmannen voor een fractie van de prijs. Vermoedelijk 100-150 euro.

1 like

Als ie massief goud is moet er een merkteken in zitten, weet je meteen of het 14 of 18 karaat is.

Omega plaatst geen merktekens op de caseback, wel eens op één van de lugs. Meestal aan de binnenkant, maar dit model bevat vgm een monocoque kast die hij helaas niet zelf gaat kunnen openen.

1 like

Ga er maar vanuit dat dit origineel is. Ik heb zo’n model weleens in handen gehad. Uurwerk is volgens mij uit de 56x-serie van automatische uurwerkjes.

Service via een goede independent is prima. Zeker niet via Omega.

Ik zie het nu ook inderdaad. Hmmz dat is jammer want band heeft wel wat kapotte schakeltjes.

Ik moest direkt aan Freddy denken.
Is wellicht een mooi project voor een heerlijke voor en na.
Als je de zoekfunctie gebruikt kom je wellicht wat reviews tegen van wat Freddy presteert .

Tuurlijk….een vintage restore voor €100 met originele onderdelen.
:see_no_evil::see_no_evil:

Ik heb ze in mijn bezit en wat foto’s kunnen maken. In ga een van de komende dagen langs de horlogemaker om te kijken wat er mogelijk is.

7 likes

Blijkt volgens de horlogemaker volledig origineel te zijn. Benieuwd naar de offerte…

Ik denk dat het horloge na demonteren en reinigen van kast plus band in een ultrasoon en polijsten van het glaasje er al heel anders uitziet.