Omega seamaster met een struisvogel band

tjvreeken Schreef:

hendrik Schreef:

Hier een Seamaster 600 op een struisvogel(poot):

Hm… Helemaal niet verkeerd met de kleinere… Schubben (?).

hendrik Schreef:

Teunan87 Schreef:


(TD)

Verklaar u nader Teun,

Hendrik

Tuurlijk: ik houd van origineel beoogde uitstraling, zoals dingen door de ontwerper bedoeld zijn. Je kunt er vaak wel een kleine eigen twist aan geven, maar zodra je dit extreem gaat doorvoeren verlaat je wat mij betreft de comfortzone van het horloge en het grootste deel van de dragers. Bij een struisvogel band (in bruin of zwart) vind ik dat je op het randje balanceert en zou ik het niet doen.

Een extreem voorbeeld:
Het is best leuk om eens een wat stoerdere gladde cognac lederen band om een Speedmaster te doen. Echter, een geel met roze stippen fluoriserende band brengt de Speedmaster in verlegenheid, ook al vindt jij dit leuk. Er zijn misschien meer dragers die achter jouw keuze staan, maar de meeste dragers zullen het verafschuwen.

Wat voor kleuren geldt, geldt ook voor (leder)structuren wat mij betreft. Meest neutraal/geaccepteerd zijn kroko en lizard skin banden. Struisvogel kom je niet vaak tegen (wel in de tassenwereld, en dat kleeft er dus automatisch aan) en is vrij uitgesproken. Het moet dan ook echt grotendeels bij het horloge (en de door de ontwerper beoogde identiteit) passen.

Alles kan, echter, het een maakt een horloge af (is een perfecte match), het ander doet afbreuk. Hierbij komt gevoel voor smaak en het kunnen doorgronden van identiteiten van horloges om de hoek kijken en dat is iets persoonlijks. Hiervoor is helaas ook geen handleiding :frowning: Persoonlijk denk ik dat gevoel voor smaak voor een deel aangeboren is, net als talent voor het spelen van een instrument.

Maar, boven alles: als jij het mooi vindt, moet je het gewoon doen.

Dank voor je uitvoerige uitleg Teun.
Als er sprake was van een gele band met roze stippen zou ik het helemaal met jou eens zijn :slight_smile:
Op de foto van dhr Vreeken is te zien dat struisvogel er ook anders uit kan zien.

Hendrik

hendrik Schreef:

Dank voor je uitvoerige uitleg Teun.
Als er sprake was van een gele band met roze
stippen zou ik het helemaal met jou eens zijn :slight_smile:
Op de foto van dhr Vreeken is te zien dat
struisvogel er ook anders uit kan zien.

Hendrik

Dacht meer dat je dit bedoelde:

:stuck_out_tongue:

Teunan87 Schreef:

Dacht meer dat je dit bedoelde:

https://img1.etsystatic.com/000/0/6343724/il_fullx
full.322524293.jpg

:stuck_out_tongue:

Daar moest ik ook aan denken toen ik topic las. Op n horlogeband ziet t er zo uit

Teunan87 Schreef:

hendrik Schreef:


Dank voor je uitvoerige uitleg Teun.
Als er sprake was van een gele band met roze
stippen zou ik het helemaal met jou eens zijn
:slight_smile:
Op de foto van dhr Vreeken is te zien dat
struisvogel er ook anders uit kan zien.

Hendrik

Dacht meer dat je dit bedoelde:

https://img1.etsystatic.com/000/0/6343724/il_fullx
full.322524293.jpg

:stuck_out_tongue:

:)o

Hendrik