Sinds geruime tijd ben ik verkocht aan de “007 No time to die” Seamaster.
Het is een prijzige horloge, en om zoiets te verantwoorden moet de horloge nagenoeg perfect zijn.
Echter lees ik vaak dat de vouwsluiting van de horloge veel te groot is voor gemiddelde tot kleine polsen. Tot zover dat ze eigenlijk uitsteekt tov de pols.
Volgens verschillende bronnen zouden hier 3 maten in zijn kort, middel en lang. Alleen vind ik hier officieel bij omega weinig informatie over.
Mijn eigen pols is slechts 15,5 a 16cm omtrek. Dus de juiste bracelet is niet onbelangrijk.
Heeft hier iemand ervaring met deze Milanese strap van Omega en zijn vouwsluiting? Of met de horloge zelf?
Zijn hiet effectief meerdere maten in de titanium bracelet beschikbaar?
Al uw info is welkom!
Je leest ook wel dat de Omega Boutique de versie erbij levert die je wil. Of zelfs dat na aankoop de bijgeleverde band nog door Omega wordt omgewisseld voor 1 die beter past.
Heb onlangs de stalen Milanaise band aan een forumlid geleverd. Is de standaard lengte van 95x95 mm en bij zijn pols van ongeveer 17 cm zit dat niet comfortabel.
De S is 85x85 mm en dit zal bij een pols van 16 tot 16,5 cm zeker goed passen.
Geprobeerd of Omega Brussel een banddeel van 85 mm los wil leveren zodat de sluiting beter op de pols komt > glashard afgewezen!
De Titanium banddelen zijn volgens Omega ook niet los te bestellen, ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan bij een beschadigd banddeel. Sluiting is wel te bestellen.
Klopt, die pols is niet al te groot, maar ik moet het er mee doen helaas .
Belangrijkst is alvast dat hij goed zou zitten. Maar idd die S band is dan toch de minimale vereiste.
De NTTD draagt kleiner dan de standaard Seamaster dus niet om @Rutg3r tegen te spreken, maar wel iets voor @Maximbollansee mee te nemen in zijn overweging.
Verder kan ik je garanderen dat je niet voor de standaard grootte van de milanese moet gaan maar de kleine met jou omvang. Ik heb zelf 17 cm en ben ook voor de kleine gegaan. Het zo maar passen was voor mij onmogelijk de feedback die ik kreeg van de Omega LU of sommige AD’s, was niet echt behulpzaam.
En m.b.t. de perfectie sja, de Milanese band vind ik prachtig, maar perfect is hij niet, en de leesbaarheid van de NTTD valt ook tegen. Toch is het nog steeds mijn liefst gedragen horloge horloge.
Uncle straps heeft sinds kort ook een titanium band, als je zoekt vind je wel wat filmpjes erover, op foto en video vind ik hem erg geslaagd, maar qua kwaliteit geen idee.
Ik heb dit horloge zelf ook.
Ik draag hem vaak in mijn collectie gewoon omdat hij lekker licht is en goed bij me past.
Helemaal in het begin gekocht en toen was hij er alleen op dat moment verkrijgbaar met de nato band.
Mijn lieve vrouw heeft toen de titanium band er ook voor me bijbesteld en een goede korting gekregen.
Wij hebben 1000 betaald ipv 1700 euro nieuw bij de AD, dus dat is een goede deal in mijn ogen alleen nog steeds heel veel geld.
Dan met mijn 18cm polsen draagt hij heerlijk en de vouwsluiting vind ik persoonlijk erg goed zitten.
Trouwens ik wist niet dat je er verschillende maten in kon kopen, kan ik aan de band zien welke maat band ik erbij heb ??
En inderdaad hij is net iets kleiner als de normale seamaster.
Hierbij even een foto van de sluiting en het horloge.