Omega Seamaster Professional

@ marnix.moed,
Misschien heb ik me te sterk uitgedrukt. Die blauw-blauw combinatie zal het als een eenheid wel goed doen op een gebruinde pols of tegen een andersgekleurde achtergrond en ook dankzij de blinkend metalen accenten is het geen doods geheel. Als ik de horloge-band combinatie apart zou beschouwen zegt mijn (eigen) kleurgevoel me dat ik het horloge zou dragen, ofwel met een stalen band ofwel met een band in een iets contrasterende kleur. Nu zijn er een aantal boekjes over de toepassing van kleuren, zowel voor architecten als voor industriële vormgevers waarin allerlei combinaties voorgesteld worden die in de practijk bewezen hebben erg bevredigend te zijn. Het kleurenleerboekje van Johannes Itten wordt vaak aangehaald als basisboek. Google eens naar zijn naam.
Willem

Goede keuE, ik draag die van mij op dit moment. :slight_smile:

taaiewillem Schreef:

@ marnix.moed,
Misschien heb ik me te sterk uitgedrukt. Die
blauw-blauw combinatie zal het als een eenheid wel
goed doen op een gebruinde pols of tegen een
andersgekleurde achtergrond en ook dankzij de
blinkend metalen accenten is het geen doods
geheel. Als ik de horloge-band combinatie apart
zou beschouwen zegt mijn (eigen) kleurgevoel me
dat ik het horloge zou dragen, ofwel met een
stalen band ofwel met een band in een iets
contrasterende kleur. Nu zijn er een aantal
boekjes over de toepassing van kleuren, zowel voor
architecten als voor industriële vormgevers waarin
allerlei combinaties voorgesteld worden die in de
practijk bewezen hebben erg bevredigend te zijn.
Het kleurenleerboekje van Johannes Itten wordt
vaak aangehaald als basisboek. Google eens naar
zijn naam.
Willem

Bedankt voor de tip. Maar ik moet nogal wennen aan een combi van paars en geel ofzo. Ik ben meer een zwart/wit type, dan grijs :+

Ben nog geen horloge tegengekomen met een blauwe wijzerplaat en een licht/roodbruine band. Meestal worden ze gecombineerd met een metalen of blauwe band.
Dichtsbij kwam deze, maar vind ik niet overduidelijk blauw

mooi klokkie, wat deze gelukkig minder heeft dan de nieuwere versies is de plastic look van de wijzers.