Omega Seamaster vintage: graag commentaar

De uur en minuten matchen inderdaad niet, maar dat is niet ongebruikelijk bij deze seamaster. Op het internet zie je dit ook veel, zelfs in het omega standaardwerk “a journey through time” zag ik een voorbeeld. De belangrijkste oorzaak zijn de verschillende leveranciers met een verschillend tritium dat anders oud kan worden. De indexen zal ik nog eens goed bestuderen. Het valt me nu niet op.

Dit effect heb je soms ook op oude rolexen. Er kunnen hierdoor verschillen ontstaan.

Ik denk overigens niet dat ik deze specifieke seamaster ga kopen, maar ik blijf op zoek naar een volledig origineel niet te vieze seamaster 300.

Wat een onzin dat ze hem niet open willen maken? 5 minuten werk. Sowieso bezopen dat ze er geen foto’s van hebben. Ik heb van bijna al mijn horloges uurwerkfoto’s.

Mark020 Schreef:

Wat een onzin dat ze hem niet open willen maken? 5
minuten werk. Sowieso bezopen dat ze er geen
foto’s van hebben. Ik heb van bijna al mijn
horloges uurwerkfoto’s.

Vind ik ook. Het verbaast mij ook dat ik aanbiedingen krijg van bezitters van duurdere vintage horloges die niet weten wat het serienummer van hun horloge is.

meziya Schreef:

Ik vind t duur en heb het idee dat er mee
gerommeld is. Kan het fout hebben.

Ik zou trouwens gaan voor de 166.073. Dit is imo
de mooiste duiker van Omega.

Wordt volgens mij minder mee gerommeld en is voor
zo een 1500 te krijgen.

Dit is em…

http://i1234.photobucket.com/albums/ff420/zeatje/i
mg56289005.jpg

http://i1234.photobucket.com/albums/ff420/zeatje/c
0126359_1421328.jpg

Hmmm… Ik zou juist altijd voor een 300 gaan eerlijk gezegd. De kast van de 300 is werkelijk subliem en ik vind de wijzerplaat van de 166.073 wat druk.

Overigens vind ik dat de term “gerommel” de lading lang niet altijd dekt. Het klopt dat wijzers en indices vaak niet matchen. Een reden is (zoals al geschreven) dat e.e.a. niet bij dezelfde fabrikant vandaan kwamen, maar een andere reden is dat het tritium op de oorspronkelijke wijzers ook niet van allerbeste kwaliteit was en dat de wijzers vaak in de loop der jaren zijn vervangen om het horloge functioneel in goede staat te houden. Die lume had natuurlijk gewoon een functie (het was immers een toolwatch).

Los daarvan zijn er natuurlijk zat Frankenwatches en van die Watchco-apparaten in omloop, die wat mij betreft wel onder “gerommel” vallen. :slight_smile:

Gelukkig verschillen smaken :D. De wijzerplaat en kast zijn juist anders en imo Ik niet druk maar juist heel evenwichtig. zou iig die van AVW niet kopen.
D. Dan zou ik nog eerder voor een baby ploprof gaan.

Het blijft een fantastisch mooi model. Een echte grail mocht je er 1 vinden van de juiste kwaliteit tegen een goede prijs. Helaas is er veel rommel in omloop. Spareparts met donoruurwerken die als origineel verkocht worden. Dan mag het allemaal wel origineel Omega spul zijn, maar in mijn ogen is het dat dan toch net niet.

Na een half jaartje zoeken ben ik toch voor een Prestica PRS-14 gegaan via het forum. Daarvan is het wit echter iets te wit. Nu wat jaren wachtten op de verkleuring.

Niet open willen maken is niet kopen wat een onzin, net alsof je even voor de lol langskomt om alleen even naar het uurwerkje te gluren. Hij is niet echt goedkoop daar mag je best even zeker voor weten welk caliber er in zit zonder een al akkoord gegeven te hebben voor de definitieve aankoop.

Ik zou nog even verder zoeken met dit budget moet er zeker nog 1 te vinden zijn bij een betrouwbare verkoper.

Als ik een auto koop voor dat geld (ja, dat kan!) Kijk ik ook onder de motorkap! Zeker als ik het chassisnummer wil weten… De Seamaster is berucht om zijn fakes. Dus je hebt groot gelijk wanneer je dat vraagt aan de verkoper. En als hij dat niet wil, is dat alle reden om weg te lopen; er zijn van dit horloge vaak genoeg andere, goede exemplaren te koop bij mensen die wel weten hoe je zoiets verkoopt: klantvriendelijk.

Hier overigens een mooie ‘how to buy a Seamaster’: http://scubawatch.org/hallofshame.html

Menno

Voor heel veel geld minder een andere gekocht.
Prijs heel wat aanvaardbaarder moet ik zeggen.

Mooi ding… Hoeveel minder :stuck_out_tongue:

En vintage zoals je hem hebben wilde… :~

Klopt deze band op het horloge?

Bert1 Schreef:

En vintage zoals je hem hebben wilde… :~

Klopt deze band op het horloge?

De band is wel nieuw, maar voor zover ik weet is het dezelfde type band als de oorspronkelijke. Al ben ik in staat stiekem naar een veertig jaar oude band te gaan zoeken…

Geniet ervan. Ben benieuwd naar meer foto’s…

zou ik ook doen ind. Nu zie je toch wel een verschil in kleur/ mattering tussen de kast en de band. Succes en veel plezier ervan.

De 1171/1 is de standaard vervanging van de oude banden. Origineel zaten ze aan die rekbanden (ref. 1035/1039). Super gaaf, maar ook kwetsbaar. Goede originele zijn amper te vinden onder de € 450,- / € 500,-.

marijn Schreef:

Voor heel veel geld minder een andere gekocht.
Prijs heel wat aanvaardbaarder moet ik zeggen.

http://i128.photobucket.com/albums/p189/marijn_alb
um/IMG_1612-2.jpg

Mooi hoor!! Gefeliciteerd en geniet er van!