Omega Seamaster

Ik denk dat als je sh*t uit dat glaasje polywatched, je een frisse Seamaster hebt. Originele wijzerplaat (speciale editie voor de Juwelier Meister). Bij de Speedmasters brengt dat Meister nog een premium, bij deze Seamaster misschien net wat kekker.

Persoonlijk vind ik deze 1960’s Seamasters wat suf, maar er zit rond de 20-25 gram goud in. Je geeft al aan dat je hem zelf ook niet voelt, m.a.w. je wilt weten wat een toffe deal zou zijn. Voor 5-600 zou je zo’n toffe deal hebben. Niet te duur beurtje en gauw flippen voor wat flappies meer.

1 like

Leuke double signed Seamaster. Zoals gezegd doet een poetsbeurt wonderen.

De goudwaarde zal je nog tegenvallen, dit is een monobloc kast en de exemplaren die ik heb geen waren allemaal 14k, dan praat je in dit geval over ongeveer 8 gram x 15 euro smeltwaarde.

8 gram? Dat lijkt me niet aannemelijk. Omega plempte daar meer in.

Ook Omega gebruikt gewoon de minste hoeveelheid materiaal die nodig is, maar het verschil zit hem in de monobloc. Een losse caseback weegt vaak al 6 gram, maar dat is bij dit soort case design niet nodig. Maar goed de echte vraag is of dit horloge 14k of 18k is. De exemplaren die ik heb gezien waren allemaal 14k.

Is dit na te gaan via een stempel

Ja, op de lugs zie je zo’n stempel, maar uit de foto kan ik het niet herkennen.

Heb je een voorbeeld van dergelijke stempel? Of staat er in de stempel duidelijk 14 of 18k?

1 like

Het staat ook in tekst in de binnenkant van de kast maar daarvoor moet het uurwerk er dus uit…

Ik vrees dat ik het niet zal kunnen opmaken uit de stempels op de lugs als ik de foto bekijk.

Dan ga je dus gewoon uit van 14k dan kan het alleen maar meevallen…

1 like