Omega Speedmaster MK II

Yes, goede vergelijking. Goed te zien dat ze erg dicht bij het origineel zijn gebleven (afgezien van de twijfelachtige datum).

Ik vind het mooi opgelost die datum aanduiding. Niets mis mee, beter dan gefrummel tussen de subdails. Ik vind het altijd prettig, een horloge met een datumaanduiding. Dus wat mij betreft een verbetering ten opzichte van het origineel.

Niels1974 Schreef:

Ik vind het mooi opgelost die datum aanduiding.
Niets mis mee, beter dan gefrummel tussen de
subdails. Ik vind het altijd prettig, een horloge
met een datumaanduiding. Dus wat mij betreft een
verbetering ten opzichte van het origineel.

Je kunt m.i. bij het opnieuw uitbrengen van een horloge uit een ver verleden niet spreken van een verbetering van het origineel. Het hele idee is nou juist om het origineel opnieuw uit te brengen, zoals die was. Maar ja, ik ben vintage fan. Van mij had er een Lemania cal. 1861 ingemogen. :+

marijn Schreef:

Niels1974 Schreef:


Ik vind het mooi opgelost die datum aanduiding.
Niets mis mee, beter dan gefrummel tussen de
subdails. Ik vind het altijd prettig, een
horloge
met een datumaanduiding. Dus wat mij betreft
een
verbetering ten opzichte van het origineel.

Je kunt m.i. bij het opnieuw uitbrengen van een
horloge uit een ver verleden niet spreken van een
verbetering van het origineel. Het hele idee is
nou juist om het origineel opnieuw uit te brengen,
zoals die was. Maar ja, ik ben vintage fan. Van
mij had er een Lemania cal. 1861 ingemogen. :+

Ik zie niet in waarom je niet van een verbetering kunt spreken. Als het een heruitgave betreft is het een beetje raar inderdaad. Omega heeft het echter over een 'updated version. Wat het ook is gezien de kleine ontwerp verschillen.

Ik ben ook een liefhebber van vintage maar zou ik moeten kiezen tussen de twee dan zou ik voor de heruitgave gaan denk ik. Vanwege het uiterlijk.

Willekeurige gedachte: dit is de tweede versie van de MK II Speedmaster. Is dit nieuwe model dan eigenlijk een Omega Speedmaster Mark II Mark II?

Voor de rest vind ik de toevoeging van een datum nogal wennen. Ook heb ik liever uitstekende pootjes dan een cushion case. Maar da’s smaak, he?

Je kan van een “heruitgave” van een horloge uit 1969 echt niet zeggen dat het een “updated versie” is. Na 45 jaar…
Gewoon verder melken van een blijkbaar onuitputtelijke melkkoe, weer een speedmaster versie, voor de verandering nu eens de mk 2.

Heel mooi hoor, maar mijn advies, voor ruim EUR 2000 euro minder heb je een mooiere en veel leukere vintage Omega mk 2.

Ferdinand Schreef:

Willekeurige gedachte: dit is de tweede versie van
de MK II Speedmaster. Is dit nieuwe model dan
eigenlijk een Omega Speedmaster Mark II Mark II?

dit is n mark 2.1 :wink:

Tom Koerts Schreef:

Oud en nieuw

http://farm8.staticflickr.com/7323/12921905465_535
d58d198_b.jpgCamera Roll-686 by -Tom*K-

goeie vergelijkende foto.

Gaat weer wat TE groot zijn he

de hoeveelste speedmaster is dit inmiddels? moest er echt nog eentje bij?