De sluiting van de band klopt niet. Je moet de sluiting even vergelijken met deze speedmaster reduced.
verder ben ik het met cal219 eens dat 1600 veelste veel is voor dit exemplaar. Op chrono 24 heb je echt al een mooie voor 1500 euro. En er komen er af en toe ook een paar op marktplaats langs. Ik zou dus lekker even wachten!
Volkomen terecht betekent bieden op Catawiki en de hoogste zijn en de reserve price halen gewoon betalen. Afwachten is geen optie tenzij de beschrijving van geen kanten klopt met het daadwerkelijke kavel. In dat geval is het zaak de veilingmeester asap te informeren.
Ach als niemand nu nog al te enthousiast wordt dan gaat deze niet weg vanwege de reserve.
Ik vindt trouwens wel dat de reserve voor bepaalde items belachelijk hoog is. Wat is het punt van een veiling als de reserve al gelijk een top prijs is. Bied het item dan niet op een veiling aan, maar gewoon met een vaste prijs.
Op basis van jullie feedback deed het kavel me teveel twijfel oproepen. Vanaf de eerste feedback van jullie had ik reeds contact met de veilingmeesters. Het is uitzonderlijk maar mijn bod werd inderdaad ingetrokken.
De beschrijving klopte niet voldoende met de foto’s (o.a. de movement is niet zichtbaar terwijl de beschrijving zegt van wel). Dit lokte teveel twijfel op langs mijn kant en hier werd begrip voor op gebracht.
Er wordt langs de veilingmeester niet getwijfeld over de echtheid maar ik vertrouwde het zaakje niet genoeg en had redenen (dankzij dit forum) om dit te staven.
Alleszins had de beschrijving geklopt met de fotos had dit nooit kunnen gebeuren.
Enerzijds heb ik spijt, want vind het een pracht van een horloge, anderszijds ben ik blij, nu kan ik meer research doen alvorens als een te enthousiaste kerel meteen een bod te doen. Een zeer goede les geleerd langs mijn kant!