Maar wel dikker en meer een “tonnetje” om de pols. Ik spreek uit ervaring…
12 versus 13.5mm. Vind ik echt meevallen hoor. kan echt een pak erger. Ik heb nu een IWC GST, ook een 7750, en die is 13.95mm dik en die valt écht wel mee qua dikte hoor. De Speedmaster met een 7750 heeft dan ook nog eens een kast die uit meerdere lagen en structuren bestaat.
Een ‘dunne’ chrono is gewoon heel lastig en dus zeldzaam en dus duur. Zie de Speedy Reduced, als typisch voorbeeld. Helaas.
Maar dat movement is ook anders qua sub dials toch? De hele lay-out en model van het horloge veranderd.
Keuze terugleggen. Omega service of geld terug.
Ik zou persoonlijk geld terug vragen en een triple date of fois halen
Sowieso. de Reduced heeft een 3-6-9 layout, en alleen de 7753 heeft die. Is dat een dealbreaker? Voor mij in ieder geval niet. Als ik een speedy zou zoeken onder de 42mm, die goed te servicen is, zouden die bovenstaande referentienummers mijn opties zijn en dan zou ik niet heel zwaar tillen aan de 6-9-12 layout.
De Reduced is gewoon slecht te servicen. Zeker in vergelijk met een Valjoux. Maar toch vind ik de Reduced echt mooier (dan de modellen met het Valjoux uurwerk). Het geeft echt het Speedy gevoel voor iets minder geld.
Heb een soortgelijk horloge… Broad Arrow… Vind IK net even meer horloge. Datum en de mooiere wijzers. Is natuurlijk smaak… mijn smaak
Ben ik niet mee eens… net zo goed te servicen als een 7750. Alleen niet gekend onder het grote merendeel van de onafhankelijke horlogemaker, en die kan geen onderdelen bekomen van de module.
@ayase … je kunt Jan Ubels gewoon bellen voor een richtprijs. Het staat allemaal op zijn website in bovenvermelde link.
Verticale prijsbinding?
Staan hoge straffen op. Een enkele klacht bij de ACM kan voldoende zijn voor een onderzoek.
Met andere uurwerken prima ervaringen met Jan. Op basis van mijn ervaring met mijn Breitling A41350 wat terughoudend over de service met dit specifieke uurwerk.
Omega legt die serviceprijzen op aan alle gecertificeerde Omega horlogemakers. Schijnen ze zich vrij strikt aan te moeten houden.
Jij bent toch ook Omega certified?
Klopt.
Eigenaar van het horloge wil enkel binnenwerk servicen, maar dat wordt nooit gedaan door een Omega certified horlogemaker.
Verplicht 2 jaar garantie te geven, ook op waterdichtheid.
Alle stalen chrono’s kosten 950 euro, met edelmetaal 1150 euro.
Valt me op dat veel mensen altijd roepen dat ze ‘hebben gehoord dat het uurwerk zo moeilijk te servicen is’, terwijl de mensen die het uurwerk daadwerkelijk servicen vanuit Omega er niet zo van onder de indruk zijn.
Wel een hoop geld hoor, 950 euro servicebeurt voor een horloge met een waarde van rond de 2250 euro momenteel.
Hier hetzelfde.
Ik kreeg als antwoord op mijn reactie dat het verschil Valjoux 7750 <=> Reduced qua dikte “echt meevalt” maar onze ervaring is dus anders. Ik heb verder niet meer gereageerd want ik laat graag ieder in z’n waarde.
Ik zou hem ook terugsturen.
Er zijn nog zoveel andere leuke kleine/draagbare chrono’s.