Omega speedmaster

Beste medehorloge liefhebbers,
wie van jullie is er in het (gelukkige) bezit van een Omega Speedmaster van het type:
35 135000.
Ik vind dit persoonlijk een erg mooi klokje.
Wie heeft hier wat info over. En waar moet ik op letten i.v.m. pre owned.

Met vriendelijke groet,

Gert Buis
Dordrecht

let er vooral op dat je het geen “klokje” noemt :grimacing:

8 likes
1 like

Meestal zeggen we: de Speedy is een puik klokkie i.p.v. klokje, dat is nogal banaal. :wink:
Kun je overigens een foto tonen van het type, dat praat makkelijker.
Herstel, ik zie al een link

2 likes

Excuses voor mijn taalgebruik.

1 like

Alle info is welkom.

2 likes

Tja…mijn advies als het een Speedmaster moet zijn: altijd kiezen voor een handwinder (dus geen automaat) met plexiglas…omdat dat het origineel ontwerp is.

Is persoonlijk. Want als je een automaat wil en saffierglas dan is er nog legio keuze. En allemaal originele Speedmasters :wink:

Alleen is het geen Moonwatch. Maar hoe origineel dat uitgemolken concept is, daar valt ook weer genoeg op af te dingen.

1 like

Amen

Dank voor de info. Ik heb er 1 gezien, automaat met saffierglas, met 6 maanden garantie.
Volgens de winkel in goede tot zeer goede staat.
Het prijskaartje wat eraan hangt is € 2950,–.
Is dat reeel? jaar 2001.

Groet Gert

Wanneer is de laatste service uitgevoerd?

1 like

Hoi,

weet ik niet, heb ze net een mail gestuurd. Mijn dank voor de info.

De prijs is naar mijn mening wel aan de erg hoge kant. Zeker particuliere aanbieders bieden deze voor ruim 1k minder aan.
Aangezien je misschien niet genoeg kennis hebt om het horloge zelf te beoordelen is bij een betrouwbare zaak kopen een goed idee. Echter deze prijs is (mij) té.

Doe jezelf een plezier en verwijder dit. Je mag nog helemaal niet verkopen op het forum…