Beste forumleden, wie kan mij helpen. Op de foto’s zien jullie het horloge van mijn in 1996 overleden vader. Hij heeft deze Omega, vermoed ik, ergens in de jaren 50-60 gekocht.
- Zijsprong: hij was altijd erg geïnteresseerd in ruimtereizen/ruimtevaart en ik weet nog dat hij het met mij eind jaren 1970 verschillende malen heeft gehad over de Speedmaster. Toch heeft hij er nooit eentje gekocht. Mijn Speedmaster Professional heb ik na zijn overlijden als aandenken gekocht. Deze draag ik nog altijd. -
Terug on topic: ik heb de Omega op de foto’s ergens rond het jaar 2000 naar de lokale juwelier gebracht om schoon te maken/te reviseren. Hij liep niet goed en de wijzerplaat was erg aangedaan. Zij stuurden het klokje naar Omega en na enkele maanden kwam deze terug met de mededeling dat Omega het projectje zo leuk vond dat ik niets hoefde te betalen…fantastisch vond ik dat.
Ik heb het horloge daarna nooit gedragen, het formaat van 33mm is gewoon te klein voor mijn pols. Ik heb het een jaar of 2 geleden aan mijn dochter gegeven, als aandenken aan haar opa die ze, helaas, alleen van foto’s en mijn verhalen kent. Ze was er erg blij mee, maar kon er niet lang van genieten; de kroon viel eraf. Gelukkig op tafel, dus ik kon e.e.a. laten repareren. Een week of 2-3 later viel de kroon er ongemerkt weer af en helaas was ie toen wel weg.
Toch nog een lang verhaal
, maar mijn vragen zijn: wie weet welk type Omega het is (of is het gewoon een vintage horloges zonder dat het uit een specifieke serie komt)? Ik kan het horloge natuurlijk weer naar Omega opsturen, maar hebben jullie een adresje waar dit klokje weer een kroon kan krijgen?
Alvast bedankt!!