Omega van overgrootmoeder

Hallo,

Ik heb een horloge van men overgrootmoeder, van het merk Omega. Het lijkt goud, en is met de hand opwindbaar. Op het slotje staat 750.
Ik weet er eigenlijk niets over en zou graag wat informatie hebben, is het een echte en mss de eventuele waarde?

Wie kan me helpen?

Bedankt!

Dat ziet er op het eerste gezicht wel uit als een echte, maar helaas zijn vintage dameshorloges niet het meest verzamelwaardige segment.

Als het inderdaad goud is, dan kom je waarschijnlijk iets boven de goudwaarde uit, maar niet heel veel vrees ik.

Thx.

Dus m.a.w veel waarde heeft dit horloge niet dan? Niet de moeite om te verkopen dan?

Dat ligt dus nogal aan het gewicht als ik het zo lees

Je gaat toch niet het horloge van je overgrootmoeder verpatsen voor weinig?..:hushed:

Indien goud, dan zal dat ook de waarde zijn, nooit veel meer en dan moet het uurwerk ook nog lopen.

Als het echt goud is dan gaat het vanwege het 750 keurmerk om 18 karaat goud wat nu met de hoge goudprijzen zo’n 35 euro de gram oplevert.

Jammer dat de horloges vroeger zo klein waren :sweat_smile:

Meeste gewicht zal in de band zitten. Kastje stelt niet veel voor qua gewicht, en het uurwerk moet er eerst uit om te kunnen wegen (liever niet zelf doen hoor!).

In dit geval zou ik zelf ook zeggen - als je er niks mee hebt; en het niet draagt (of iemand goed kent die dat zou willen), heeft het weinig zin om 'm ergens in een lade te leggen… :wink:

Goudprijs per gram natuurlijk wel eerst omslaan van 24K naar 18K (-25%).