en voor de liefhebbers van leer
Beetje laat, maar die 5 puntjes is natuurlijk Eterna.
In dit geval niet Abel, Eterna plaatst(e) de puntjes in cirkelvorm, Velona in de ietsje geabstraheerde vorm van een kroon…
Het zijn idd plaatjes. Nu nog een mooi model ervoor zoeken.
Onbemind dus
Alle drie mijn Velona’s hebben een O (of een rondje of een nul). Alleen die blauwe van @domega heeft een F.
Met de caliber nummers zie ik geen verband met die letters onder het Velona vignet.
Mijn twee chromen Velona’s hebben allebei een FE140 aan boord, de Vierkante doublé Velona draait op een Durowe 7410-2 en de blauwe van Don heeft een stevig Unitas 6415 Wehrmachtswerk als aandrijfbron. Ze zijn allemaal uit verschillende periodes, dus het heeft ook niks met productie series te maken. Ook de kasten zijn verschillend. Waarom die F? Geen idee!
Hieronder de blauwe Velona van Don nog een keer, maar dan in zijn (door mij) opgepoetste versie…
Wow, die spettert ineens van mijn schermpje af…Moet je dezelfde nog 5 posts hoger zien, pfff wat een vrrrrrschil. Als ik Lex was zou ik snel een horlogewasstraat beginnen
Eufemisme
Ik kreeg een notificatie
P.s. erg mooi!
Ik kom er ook niet uit… Behalve de door Lex bespotten O en de F zijn op het Velona only topic ook nog Velona’s met een B, C en W gepost, en zag ik met een korte Google ook nog een D…
een ding is me wel duidelijk: die lettercode wordt zo te zien alleen i.c.m. de stippen kroon logo’s gebruikt, maar niet bij alle modellen
ik ben er nog niet uit wat die S op mijn wijzerplaat betekend , het leuke is dat er bij de sandoz ook weer een S boven staat
Zijn er verschillen in de kasten? F (frontloader) lijkt uit 3 delen te bestaan, o-tjes 2 delen? Kan ook toeval zijn.
Verschillende fabrikanten wellicht? Velona maakte dacht ik niks zelf, wellicht hadden ze een hoop verschillende toeleveranciers
gespotte… of besproken… maar in elk geval niet bespottelijk!
Valt wat voor te zeggen. Maar dat geldt dan weer niet voor de calibers. Verschillende bij mij en allemaal een O-tje… Raadsel.
Dus ge… Maar de dumbphone bemoeide zich er weer mee