[Onder de kap] - Toon een foto van je vintage binnenwerk!

Ah ja dat is onhandig, dan kan je alsnog dezelfde werkwijze hanteren, maar dan moet je de balans wat aan de zijkant leggen zonder de spiraal te vervormen, is wat lastig maar is te doen.

1 like

Dat is inderdaad zoals ik het wil gaan proberen.
Zal wel niet zo in het handboek horlogemaker staan, maar allez

1 like

Heb het zo ook ooit moeten doen ivm een afgebroken pitonschroef :rofl:

1 like

ESA 9157

Tissot 2030

7 likes

Lagonda
Cal. AS 1130

2 likes

Terval uit de 1950s
Cal. F 465

3 likes

Helma uit de 1950s
Cal.ETA 1080

2 likes

TARNAN uit de 1950s
Cal.AS 1188

3 likes

Jaren 1930 - Art Deco - 0,800 zilveren polshorloge
Kaliber nog onbekend

2 likes

Mooi horloge! Zou nog een heel stuk mooier zijn met een transparant glaasje denk ik, gezien de prachtige staat waarin de wijzerplaat verkeert.

Zit zo te zien een gaatje in. Hebben oude Tissot’s ook vaak. Ik prik er een oude afgebroken oliegever in en draai zo het kompas open:

4 likes

Aha, ik zal nog eens beter kijken!

Overigens blijkt een ankertap gebroken te zijn. Mocht iemand nog eentje hebben liggen in de onderdelenlade dan ben ik geïnteresseerd…

1 like

Dat dacht ik ook in het begin, naderhand heb ik ergens gelezen dat juist de verkleuring bij die tijd hoort en authentiekheid weergeeft, toen ik dat las kijk ik er nu toch anders tegenaan en polijst het gele glas zodat het wel helder is, maar het origineel blijft.

Het glaasje is celluloid en geen plexiglas en daarom is het geel verkleurd. Je krijgt het niet helder, het zal altijd geel blijven. Als er geen barsten in zitten zou ik het ook laten zitten omwille van de originaliteit

1 like

Het is de vraag of het origineel is, in tijd tijd werd er nog veel mineraalglas gebruikt. Dus dat vergeelde ding zou ook best van later datum kunnen zijn. Zou bij mij zonder pardon de prullenbak in gaan :sunglasses:
Maar uiteraard moet ieder dat voor zich weten.

1 like

Ook mijn mening.

Ik kan het altijd proberen natuurlijk, is daar nog een speciale type glas aanduiding voor?

Junghans cal.93 uit de jaren 50

2 likes

Eweco uit 1961
Caliber is Lorsa QS

6 likes

Consul
Cal. 101 B

2 likes