[Onder de kap] - Toon een foto van je vintage binnenwerk!

Soms valt het wat tegen als je onder de kap kijkt.

9 likes

Oef, die heeft betere tijden gekend :grimacing:
Succes :+1:

2 likes

Ik ben bezig het roest eraf te krijgen.
Alleen de barrel arbor is aan de platine zijde helemaal weggeroest. Evenals de schroef van de balansbrug.

Die heb ik nu in bestelling staan.

4 likes

Mooi projectje weer, Clim! Sterkte met de vieze bruine troep. Welk kaliber is het?

1 like

DIt is niet zomaar een uurwerkje in mijn optiek. Een omega 551 uit een constellation.
Ik heb er helemaal geen carrosserie bij, laat staan een motorkap, dus als dit gaat lopen, kan ik op zoek naar de rest. Met nadruk op “als”.

13 likes

Aha! Ik snap 't. Zoiets als dit dus:

De fiets moet ik er nog bij zien te vinden…

14 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl:
Ja, dat dus.

Deze kan zo in het: “waar doet dat horloge je toch aan denken” topic.

3 likes

:sweat_smile: :rofl: :joy:
Ga ik doen, Clim! Is wel een crosspost waard.

Edit: Done!

2 likes

Atlantic worldmaster NOS

13 likes

Bling van buiten, bling van binnen:
Pontiac uitvoering van een ETA 2750

16 likes

Een rotval (liever niet) de luxe, 60 jaren denk ik

15 likes

13 likes

Er zit nog geen schokprotectie op de balans; in de jaren 60 was dat toch wel gemeengoed. Dus ik denk dat dit zeker ouder is, jaren 50 of misschien zelfs jaren 40. :thinking:

2 likes

Met al die vintage horloges raak je een beetje het overzicht kwijt, thanks voor de info ik dacht 50er jaren idd

2 likes

Haha, ja daar kan ik inkomen. Ik heb op een gegeven moment maar een excel bestandje gemaakt om alles bij te houden :sweat_smile:

1 like

Eterna 1429u

15 likes

Zelfde uurwerk, maar nu schoon en weer werkend.

Grappige is, nu zit ik met een werkend 551 uurwerk, maar heb geen kast, wijzers of wijzerplaat voor erbij. :rofl:

25 likes

Knap werk, Clim, ziet er weer als nieuw uit. Chapeau!
image
Heeft Huib @Vinwat niet nog wat leuks voor je in een laatje liggen?
Of anders: In een paasei verpakken, goed warm wegleggen, op een oplossing gaan broeden en dan komt er volgen jaar met Pasen vast iets moois uit!

4 likes

Vierkante pushers is ook typisch iets voor oudere chrono’s. Zag je in de 60s ook niet meer echt.

2 likes

Ik heb een Tissot Stadium uit de jaren 60 met vierkante pushers :wink:

Maar je hebt wel gelijk, dergelijke pushers begonnen toen wel uit de gratie te raken. :sunglasses:

Om het weer on-topic te krijgen ook maar even een plaatje van het binnenwerk, een Lemania 1277:

22 likes