Soms valt het wat tegen als je onder de kap kijkt.
Oef, die heeft betere tijden gekend
Succes
Ik ben bezig het roest eraf te krijgen.
Alleen de barrel arbor is aan de platine zijde helemaal weggeroest. Evenals de schroef van de balansbrug.
Die heb ik nu in bestelling staan.
Mooi projectje weer, Clim! Sterkte met de vieze bruine troep. Welk kaliber is het?
DIt is niet zomaar een uurwerkje in mijn optiek. Een omega 551 uit een constellation.
Ik heb er helemaal geen carrosserie bij, laat staan een motorkap, dus als dit gaat lopen, kan ik op zoek naar de rest. Met nadruk op “als”.
Ja, dat dus.
Deze kan zo in het: “waar doet dat horloge je toch aan denken” topic.
Ga ik doen, Clim! Is wel een crosspost waard.
Edit: Done!
Er zit nog geen schokprotectie op de balans; in de jaren 60 was dat toch wel gemeengoed. Dus ik denk dat dit zeker ouder is, jaren 50 of misschien zelfs jaren 40.
Met al die vintage horloges raak je een beetje het overzicht kwijt, thanks voor de info ik dacht 50er jaren idd
Haha, ja daar kan ik inkomen. Ik heb op een gegeven moment maar een excel bestandje gemaakt om alles bij te houden
Zelfde uurwerk, maar nu schoon en weer werkend.
Grappige is, nu zit ik met een werkend 551 uurwerk, maar heb geen kast, wijzers of wijzerplaat voor erbij.
Knap werk, Clim, ziet er weer als nieuw uit. Chapeau!
Heeft Huib @Vinwat niet nog wat leuks voor je in een laatje liggen?
Of anders: In een paasei verpakken, goed warm wegleggen, op een oplossing gaan broeden en dan komt er volgen jaar met Pasen vast iets moois uit!
Vierkante pushers is ook typisch iets voor oudere chrono’s. Zag je in de 60s ook niet meer echt.