IWC onderdelen overgenomen van @Simba10 goede deal en vlot geleverd.
Dank je,
Jeroen

Ik ben geen fan van negatieve ervaringen, maar bij deze ga ik er toch een schrijven.
Van de week een IWC overgenomen van @Simba10, en bij mijn schoonouders laten afleveren die bij hem praktisch om de hoek wonen omdat ik geen zin had in 2u rijden. Aan de hand van de foto’s en de omschrijving (nagenoeg mint en haarkrasjes) dacht ik dat dat wel kon. Dat bleek een vergissing.
Prachtige IWC 3706 te koop. Nagenoeg in mintstaat. Paar hele kleine haarkasjes, maar dit is meer voor de volledigheid genoemd. Ongepolijst en volledig origineel. Met vlindersluiting.
Kennelijk hebben wij een ander idee van mint.
Ik zou dit op zijn best als 6/10 omschrijven.

https://www.horlogeforum.nl/t/iwc-3706-verkocht/591885
Verder was Simba10 in het contact prima, en heeft ie het netjes afgeleverd bij mijn schoonouders. Dus dat is wel prima.
Ik voel mezelf niet verplicht om mij te verantwoorden maar ik ga toch mijn kant van het verhaal even toelichten. Ik plaats een reactie en daarna laat ik het er bij.
Het horloge heb ik aangeboden hier op het forum. Naar mijn mening is het horloge in geweldig mooie conditie. Het betreft hier een exemplaar van zo’n 25 jaar oud. Ongepolijst en volledig origineel.
Ik vind het niet erg dapper om dan van ieder krasje een detailfoto te maken. Als je echt een volledig kras vrij ongebruikt horloge wilt, moet je een nieuwe kopen. Ik heb de woorden ‘topstaat’ gebruikt. Ik heb je in de chat meerdere detail foto’s gestuurd. 2 keer gevraagd of het akkoord is. Jij was tevreden, want:
Quote Ruud: “Als jij mint zegt komt het vast goed. Ben niet de grootste pietlut op hf. Is een ouder horloge dus tikje of iets boeit me niet zo.”
Ik heb 15 kilometer gereden om hem naar je schoonouders te brengen. Jij vond verzenden geen probleem, ik koos voor de veiligheid en ben op zondag in de auto gestapt naar je schoonouders. Lijkt mij een redelijke service.
Je schoonouders (overigens zeer vriendelijk) hebben het horloge bekeken. Ondanks dat ze er geen verstand van hebben vonden ze hem erg netjes.
Jammer dat we van mening verschillen. Dit horloge beoordelen met een 6 vind ik echt kansloos. Het is voor mij nu klaar. Naar mijn beste weten heb ik er alles aan gedaan om de transactie zo goed en veilig mogelijk te laten verlopen. Dat jij niet tevreden bent, is jammer maar dan had je zelf moeten komen kijken.