Onderhoud Breitling Navitimer

gschoots Schreef:

Het mooiste was nog dat toen ik hem terugkreeg hij
het gewoon weer deed… :slight_smile:

==========

dat kunnen ze OOK met auto’s :slight_smile:

ReneJK Schreef:

Pandhuur, Gas, water, Licht , salaris vd de dame
achter de telefoon en andere mensen die niet in de
productie meedraaien , omzet belasting en andere
diefstal door de regering, voorraad kosten, opslag
, etc etc etc , 6 maanden of meer garantie geven
op reparatie

Je vergeet de Rocket Man, de Blue Angels, en natuurlijk onze John Travolta ;):P;)

gschoots Schreef:

Welkom in de wereld van Breitling, ik bracht
laatst een Aerospace naar een service center, deze
deed iets niet helemaal goed in de reactie op het
draaien van de kroon.

“Het horloge moet geserviced worden, dit kost 295
euro.”

Dan denk je, fors maar goed, dat is te overzien.

“…en dan weten we of het E-blok vervangen moeten
worden, en als dat het geval is komt daar nog 540
euro bij.”

Eeeehhh pardon, voor een horloge met een
economische waarde van 1000 euro lijkt me dat niet
helemaal logisch.

Of wat dacht je van het verwisselen van een batterijtje van een verder perfect werkende Emergency Mission? Kost iets van 350 euro. Omdat zij er een service aan verplichten.

Ik sprak dus laatst iemand aan over een Breitling advertentie, goede prijs, super enthousiast verhaal.

Dus ik vraag maar waarom verkoop je hem dan?

“De batterij is bijna leeg…”

Ergens is dat wel krankzinnig. Dit soort discussies zoals we ze hier voeren zijn in the long run voor zo’n merk toch ook niet goed. Ik snap best wel dat menskracht duur is en dat de total cost of ownership meer is dan de aanschafkosten maar je kunt overdrijven.

+1

1 like

Dus…koop geen BMW als je het onderhoud niet kan/wil betalen.

Misschien is dit wat; http://www.watchservice.nl/ Die hebben allebei bij Breitling gewerkt.

Verder geen flauw idee hoe goed of slecht ze zijn. Kwam de website tegen tijdens mijn zoektocht naar een horlogemaker.

Tja, dat zijn de prijzen voor een merk en heel normaal hoor. Een volledige service is niet altijd nodig maar wordt bij oa Breitling standaard uitgevoerd net als alle pakkingen vervangen…bij Rolex zal het wellicht vergelijkbaar of duurder zijn. Maar het is appels en peren vergelijken als je dit met Seiko vergelijkt. De 1e klas winkels en het marketingapparaat zijn grote kostenposten waar je als klant mede voor betaald.
Mbt een plaatselijke horlogemaker, zoek dit goed uit…Onlangs was er nog een interessant topic van Sander over zijn lijdensweg bij een “bekende” horlogemaker.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2076122,2076122#msg-2076122

Volgens mij komen de heren van Watchservice bij Gronefeld vandaan die vroeger de Breitlingservice deed.
Ik kan Erik van harte aanraden
http://www.horlogemakers.nl/
…gecertificeerd door oa. de Swatchgroup voor Omega, Rado ect. Zeer schappelijke prijzen en top service.

Tot nu toe iedereen bedankt voor hun bijdrage. Ik heb met de juwelier afgesproken dat ik het horloge ofwel bij hun horlogemaker laat onderhouden, ofwel op een eigen adres.
Dan komen jullie tips mij goed van pas!

Thx

Lieuwedv Schreef:

Misschien is dit wat; http://www.watchservice.nl/
Die hebben allebei bij Breitling gewerkt.

Verder geen flauw idee hoe goed of slecht ze zijn.
Kwam de website tegen tijdens mijn zoektocht naar
een horlogemaker.

Thx!

Nou mensen, eindelijk heb ik mijn klok weer terug. Ik heb hem dus niet bij Breitling in onderhoud laten doen, maar bij de horlogemaker van de juwelier. Dat scheelt enorm.

Ze hebben het knopje gerepareerd. De wijzerplaat gecentreerd. Een aantal onderdelen vervangen en gesmeerd.
Totale kosten 355,-. Dat vind ik een prima bedrag.
En ik kan het weer dragen!

Mijn Omega Railmaster ingestuurd voor compleet onderhoud naar Omega. Opgave met een stuk of 12 omderdelen worden vernieuwd, verder kast wordt opgeknapt, uurwerk sxhoongemaakt, weer naar cosc normen afgesteld etc.

Viel me best mee 420 euro. Wat kost die watchservice in Hengelo?

RobinH Schreef:

Nou mensen, eindelijk heb ik mijn klok weer terug.
Ik heb hem dus niet bij Breitling in onderhoud
laten doen, maar bij de horlogemaker van de
juwelier. Dat scheelt enorm.

Ze hebben het knopje gerepareerd. De wijzerplaat
gecentreerd. Een aantal onderdelen vervangen en
gesmeerd.
Totale kosten 355,-. Dat vind ik een prima
bedrag.
En ik kan het weer dragen!

Dat vind ik ook zeer schappelijk (tu)

Een schappelijke prijs, ik heb onlangs net zoveel betaald voor onderhoud van m’n tag heuer quartz.

Ik vrees al de dag dat mijn Breitling Montbrillant Olympus binnen moet voor onderhoud, daar zit een 4-jarige kalender op, dat zal volgens mij ook wel de hoofdprijs kosten.

Oef, inderdaad spannend. Maar wel een erg gaaf uurwerk!

Het resultaat

Mooie klok hoor! Fijn dat je m weer lekker kan dragen/ gebruiken

Heeft iets vintages stoers (tu)

Het lijkt alleen of de wijzer voor de uren van de stopwatch scheef is.
Daarnaast zie ik ook oxidatie op de kleine blauwe wijzertjes. Weet niet of dat al zo was… Kan dat anel ontstaan?

Eigenlijk een raar argument, een Porsche werkt net zo als een Opel. Waarom is onderhoud dan duurder? (Even los van dure onderdelen)