Onderhoud/Reparatie Chronoswiss Regulateur

Goedenavond allemaal!

Enige tijd terug heb ik via Marktplaats

een Chronoswiss Regulateur aangeschaft (rechts op foto) welke onderhoud zou hebben gehad. Echter na een ruime maand stopte hij al met lopen, nu een aantal maanden terug. Ik heb hem hierna uiteraard niet meer gedragen. Het blijkt dat het uurwerk compleet droog is en het asje iets is ingesleten en het best vervangen kan worden. Hij liep daarvoor prima en dat icm de toezegging van de vorige eigenaar dat hij onderhoud had gehad maakte dat ik hem niet gelijk bij een horlogemaker heb laten checken. Het uurwerk is gebaseerd op een Enicar 165. Nu blijken onderdelen hiervoor lastig te krijgen. Is er hier wellicht iemand die dit horloge weer lopend kan krijgen of weet waar dat kan? Chronoswiss biedt een service voor €550,-- afgezien van verzendkosten naar München maar om eerlijk te zijn vind ik dat best wat geld voor dit horloge al wil ik hem graag weer dragen. Thanks alvast voor de tips!:ok_hand:

1 like

Zat er geen rekening bij van de service, die uitgevoerd zou zijn ?
Heb geen idee van de waarde, of dat de komende kosten rechtvaardigt ?

dat is hij toch meer dan waard? Prachtig horloge. En ik zou het die 550€ wel waard vinden. Als het horloge niet meer loopt is hij ‘‘niets’’ waard. Door die 550€ te investeren is hij meer dan die 550€ waard en kun je hem nog gebruiken waarvoor hij is.

Misschien zijn er mensen met een goedkopere oplossing, maar buiten dat het zeker veel geld is niet buitensporig ivm wat je ook wel hoort

2 likes

Anders koop ik m wel voor een zacht prijsje van je. Om hem daarna op te sturen naar Chronoswiss. Want dat lijkt me the way to go!

Kijk in onderstaande lijst wie er bij jou in de buurt zitten en vraag een prijsopgaaf. Inclusief onderdelen, die een uurwerk maker makkelijker in zijn netwerk kan vinden, en verzending lijkt me iets tussen de 300 en 500 niet onredelijk.

Thanks voor de reacties zover! Misschien doe ik ook wel iets te moeilijk. Het is inderdaad maar iets meer dan een “normale” service bij de lokale horlogemaker. De enige reden dat hij het niet kan is dat Chronoswiss geen onderdelen meer uit schijnt te leveren en je daarvoor dus altijd op Chronoswiss bent aangewezen. Ik heb ze zojuist maar even een berichtje gestuurd en we zullen zien. Andere tips uiteraard welkom :+1:

Ik heb hele goede ervaring met Weselink en Vreeker te Alkmaar

Hoe kon je zien dat het droog was en dat een asje versleten zou zijn? Open gemaakt? Wie zegt dat.

Chronoswiss heeft mij 2 jaar geleden nog onderdelen voor dit model geleverd. Onder andere het uurrad en automaat delen. Was in ieder geval niet dit horloge want betrof een staal / gouden.
Prijs van €550,- is echt niet te duur, onderdelen zijn vrij kostbaar voor dit uurwerk

1 like

Update: horloge ligt inmiddels voor een volledige revisie bij Chronoglide👌 Wat een mooie zaak en binnenkort weer helemaal in orde!

1 like