Onderhoud Tissot Janeiro

Goedemorgen,
Enkele maanden geleden heb ik een prachtige Tissot Janeiro gekocht. De gangreserve bleek niet al te best meer te zijn (ongeveer 16-18 uur nog), dus heb ik hem naar Tissot laten sturen voor onderhoud.
Die kwamen na maanden wachten met een offerte terug van niet minder dan €925,-. Nu wil ik het horloge graag weer netjes hebben, maar dit lijkt me wel erg gortig. Weet iemand misschien een goede horlogemaker (liefst omgeving Dordrecht/Rotterdam/Breda) die me hiermee verder zou kunnen helpen? Fotootje erbij omdat ie zo mooi is :slight_smile:

8 likes

Kijk even of je hier iets kan vinden:

1 like

Wat een rekening 🫢, mooi horloge trouwens :wink:

1 like

In breda goede ervaringen met bart horlogemaker.
Als je hem zo googled vind je hem wel.

2 likes

Weet je zeker dat die bij Tissot is geweest, is het via een officiële Tissot dealer gegaan?
Want normaal mechanische chonograaf zou rond de €300 kosten voor een full service bij Tissot.

5 likes

€290 om precies te zijn, maar dan moet er niet teveel aan mankeren denk ik. En een echte vintage Tissot doen ze niet. Mijn Seastar Seven uit 1972 wilden ze niet servicen.

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/serviceprices

1 like

Het is een 7765, wordt niet meer gemaakt - maar het grootste verschil met de 7750 is - hoef ik jou niet uit te leggen - dat er vooral zaken zijn weggelaten. Kan echt niet heel ingewikkeld zijn inderdaad.

Dat is echt heel erg scherp voor een merk-eigen chronograaf-service.

1 like

Janeiro is niet het makkelijkste horloge volgensmij, originele onderdelen zullen beperkt zijn. + garantie er op bieden zullen sommige horlogemakers niet doen. De indicaties op hun site zijn helaas niet leidend en voor 18kt en oude horloges kan je die indicaties vaak al 2x 3x doen helaas

Spreek uit ervaring met een offerte voor 550 euro voor een Tissot uit 1960

Ik was €550 kwijt bij Wesselink en Vreeker voor mijn gouden Tissot uit 1972 maar dat was ook wel een wrak hoor :grin:

Voor:

Na:

4 likes

Vrijwel alle onderdelen zijn nog leverbaar voor dit horloge dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Tissot zelf doet geen vintage reparaties waar ze geen onderdelen voor hebben.

1 like

Uurwerk in nieuwstaat zal wel een flink prijskaartje hebben

Wow, das een mooi exemplaar…Je zou Hans van Belle Heure eens kunnen vragen, erg veel kennis, geeft ook les in Schoonhoven…

Ja, het is via een officiële Tissot dealer gegaan waarvan ik de manager goed ken. Zij was ook verbaasd over de hoogte van de offerte.