Onderhoud, waar kan ik terecht?

Hoi allen,

Ik zal mij eerst even voorstellen omdat ik nieuw ben op dit Forum. Al jaren ben ik liefhebber van horloges en zodoende heb ik dit forum al vaak bezocht, maar altijd in de schaduw blijven hangen als een voyeur zonder aan te melden en te participeren. Nu werd het tijd hiervoor!
Ik wist het nog niet maar als kind van twaalf was ik al gedoemd tot dit pad. Gek genoeg begon de fascinatie met een Timex… Nu ik schaamte voorbij ben durf ik ook wel te melden dat mijn volgende een Casio was. Tenslotte had ik geen geld en nog weinig verstand van horloges.
Mijn interesse groeide en het volgende echte horloge werd een Seiko (geen GS of zelfs een mechanische maar simpelweg quartz). Zeker 25 jaar geleden dat ik mijn eerste Seiko kocht en zal altijd een zwak voor dit merk hebben.

Inmiddels wat jaartjes verder en mijn huidige lieveling is een Zenith Espada met El Primero uurwerk. Nieuw gekocht in 2012 bij dealer. Altijd in een worsteling gezeten of regulier onderhoud nodig was en hoe vaak. Neigde naar het kamp van dat het wel nodig is, maar terughoudend om het horloge naar Zwitserland te sturen nooit gedaan. Het uurwerk bleef ook altijd perfect te tijd leveren, slechts een minuut achterstaand per maand (of eigenlijk twee maanden, daar ik op vaste momenten bij verzetten datum tijd weer bijstelde). Dus eigenlijk heeft het beestje uitstekend werk geleverd.
Welnu, sinds een dag of twee zie ik in ochtend een uur achterstand! Tijd voor groot onderhoud.

Nog steeds voel ik er weinig voor om het horologe naar Zenith in Zwitserland te sturen. De bekende dealers doen overigens hetzelfde (sturen het op).
Bij wie zou ik terecht kunnen voor onderhoud? Ik zoek iemand in Nederland die dit zelf doet uitvoeren en betrouwbaar werk levert. Ik zag vaker de naam Nico Rijsman uit Culemborg voorbijkomen, maar krijg helaas geen contact met deze horlogemaker.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Verder kijk ik met plezier naar het wat activer deelnemen aan de gesprekken op dit forum.

2 likes

Ten eerste welkom op dit prachtige forum.
Wesseling & Vreeker te Alkmaar is een zeer goed en ook hier een goed bekend staand adres.

groetjes Lenno

3 likes

Ik kwam dit tegen, zit in Purmerend;

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Bedankt hiervoor!
Super om zo vlug goede antwoorden te vinden. Nu schaam ik mij dat het mijzelf niet is gelukt dit op internet te vinden…

Ik heb ze meteen een email gestuurd wat de mogelijkheden zijn.

Top, bedankt voor dit vlugge en bruikbare antwoord.

Ik heb ze al een email gestuurd wat mogelijk is.

Kijk ook even in dit ontzettend makkelijke lijstje!

4 likes

Welkom!

Welkom, en genoeg keuze qua goede horlogemakers hier. Ik hoop alleen voor jou dat je nu niet te lang hebt gewacht.

Fantastisch! Dank je.

1 like

Handig ! Kende ik niet, bedankt.

1 like

Welkom en succes met het vinden van de juiste man/vrouw voor je Zenith… foto’s altijd welkom

Welkom hier bij HF !
Wesseling en Vreeker te Alkmaar zijn zeker heel goed breng er al mijn horloges.
En we zijn gek op foto’s.

Welkom bij de club.

Welkom op dit leuke forum!