Onderhoudsfrequentie: Seiko 9F alternatieven?

Dat is wel een beetje kort door de bocht want tot voor kort kreeg je bij Omega bijvoorbeeld maar 2 jaar garantie en de service-interval is 5 jaar wat als je horloge er na 4 jaar mee op zou houden, Oris geeft 2 jaar garantie (en een derde jaar als je online je horloge registreert) ook hier interval 5 jaar en ga zo maar door. Garantie heeft niets te maken met service-interval. Op een Russische Vostok (in Rusland gekocht) krijg je 1 jaar garantie maar de service-interval staat wel op 10 jaar (en dat is al vele jaren zo :wink: dus je kunt herhaaldelijk lezen hoe goed de gebruikte uurwerken zijn zelfs na 10, 20 30 jaar zonder service lopen ze veelal nog).

Onderhouds interval is 25 jaar. 50 jaar is een gerucht, ooit ergens het leven in geblazen maar volgens mij nooit door Seiko zelf

Batterijwissel 1x in 3 jaar via Seiko NL 100 euro
Onderhoud mechanisch horloge (1x per 6? jaar) 350 euro.Verschillen quartz en mechanisch in kosten liggen niet zo ver uit elkaar als men denkt. Zelfde geldt voor Spring Drive.

Verschillen lopen wel flink op mocht je je mechsnisch horloge tussentijds laten vallen, magnetiseren etc

Klinkt realistisch, maar is niet wat Seiko me vertelde (5 jaar, wat natuurlijk erg kort is voor een quartz)

Maar wie laat dan ook zn batterijen bij Seiko vervangen voor 100 euro :upside_down_face::upside_down_face:

1 like

Sjaā€¦durf geen Grand seiko bij de Lucardi neer te leggen voor batterijwisselā€¦zal weinig zaratsu polishing overblijven als zij er klaar mee zijnā€¦

Er is in elk geval door Seiko zelf gezegd dat de oliƫn 50 jaar mee kunnen gaan:

Dankje.

Die tekst was inderdaad verwijderd van de website, op de nieuwe website staat het niet meer. Ben benieuwd wat de waarheid nu is. Lijkt mij dat 50 jaar een unique selling point is, die zal je niet zomaar verwijderen toch?